Már csak egyetlen futam van hátra a 17 versenyből összeállított 2007-es Forma-1- világbajnokságból. 1986 óta nem volt ilyen, hogy hárman is esélyesek lettek volna az elsőségre.

Bár Lewis Hamilton már egy futammal ezelőtt, Kínában is megnyerhette volna a bajnoki címet, de éppen a zsenialitása okozta a vesztét. Ha nem akart volna minden áron nyerni, Brazíliába már világbajnokként érkezhetett volna. De ő kiütésre játszott Kimi Räikkönen és főleg Fernando Alonso ellen, ám végül ő került padlóra. 12 helyett csak 4 illetve 7 pont az előnye most.

Alonsonak idén is gondja lehet a Ferrarival
Hárman esélyesek még

Hárman esélyesek még

Hárman esélyesek még


Lehet, hogy tanult belőle és akkor egy sétagalopp lesz számára a futam, hiszen ha Alonso nem nyer, akkor akár ötödik is lehet és ünnepelhet. Ha Hamilton győz vagy második lesz, tök mindegy mit csinálnak a többiek. Ám ha elkapja a hév, lehet, hogy nem tudja megkoronázni idei lehengerlő teljesítményét.

Az izgalmas versenyért ezúttal Alonso és Räikkönen felel majd, akik nem taktikázhatnak, csak a győzelemre hajthatnak, kivéve persze ha Hamilton hibázik. Érdekes, hogy egyikük sem nyert még Braziliában, de mindketten háromszor álltak már a dobogón.

Alonso nemcsak egy külön FIA megfigyelőt szerzett magának, hogy megvédje a csapattal szemben, de állítólag a trénere ezúttal Hamilton adatait fürkészi majd ki.
 

Hazai sztárok

Hazai sztárok

Hazai sztárok


A folyamatos fejlesztések nyomán a McLaren és a Ferrari autói nagyon közel kerültek egymáshoz minden pályán, de tény, ahol idén a Bridgestone a szuperlágy gumikat alkalmazta, ott a McLaren nyert. Brazíliában ismét a két leglágyabb keveréket kell használniuk a csapatoknak.

Ezenkívül a brazil pálya aszfaltja köztudottan hepehupás, ami inkább a jó futóművel rendelkező, a mechanikai tapadást előtérbe helyező versenyautóknak kedvez, mintsem a jó aero-hatékonyságúnak. Ez megint a McLaren felé billenti a mérleg nyelvét. Persze Räikkönen bízhat benne, hogy a felújítás során jó munkát végeztek.

Ez történt 2006-ban:

Pálya és verseny:

A brazil versenypálya Sao Paulo külvárosában, Interlagosban fekszik. 1973-ban autóztak először a Forma-1-esek az Autodromo Jose Carlos Pace-re keresztelt pályán. Idén már 35. alkalommal rendezik meg a Brazíl Nagydíjat, amelyet tíz évben Rio de Janerióban teljesítettek.

A célegyenes végén lehet előzni

A célegyenes végén lehet előzni

A célegyenes végén lehet előzni


Ami igazán különlegessé teszi a pályát, hogy az óramutató járásával ellentétesen haladnak rajta az autók. Amiknek ugyan ez nem gond, viszont a pilóták nyaka az év során legtöbbször a másik irányból kapja a terhelést.
Kisebb nagyobb szintkülönbségek és hullámos az aszfalt jellemzik a brazil pályát, ahol azért alkalmazzák a szuperlágy abroncsokat, hogy a hosszú gyors részek miatt alacsonyra állított szárnyak ellenére jól tapadjanak az autók a kanyarokban.

A gumik és autó sem kap különleges terhelést a versenyen, viszont az abroncsok és a futómű tökéletes hangolása elsődlegesen fontos a sikerhez. Fontos tényező az időjárás is: a hétvégén változékony idő lesz, nem elképzelhetetlen, hogy sorozatban harmadik esős versenyét teljesíti a mezőny. Tavaly ugyan száraz volt Michael Schumacher búcsú versenye, de előtte négyszer esett.
 

2007-es BRAZIL NAGYDÍJ:
                         
                                                                       

Az időmérő edzés: Október 20-án szombaton magyar idő szerint 18-kor indul a kvalifikáció
A futam: A 71 körös Brazil Nagydíj október 21-én magyar idő szerint 18 órakor veszi kezdetét.
Pályarekord: 1 perc 11.473 másodperc, Juan Pablo Montoya, 2005.
2005-os dobogó: 1.Felipe Massa, 2.Fernando Alonso, 3.Jenson Button          
    
Egy kör a brazil pályán: