Közeledik az Audi A3 Cabrio bemutatója. A kabrióról az új A4 bemutatója alkalmából beszélgettünk Manfred Seweniggel, az Audi termékmarketing-menedzserével.
Ő a mostani A5-je előtt évekig járt Audi-kabriókkal, további jó pont nála, hogy kedveli a nem túl száraz magyar vörösborokat.
CC: drága, de legalább bonyolult
A kompakt kabriók között a nyitható keménytető a trend (307, Focus, Mégane, Eos, Astra, C70), tehát elég egyértelmű az irány. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. üzemében készülő autó ennek ellenére ponyvatetős lesz, a miértre Sewenig úrból dőltek az érvek.
A legfontosabb a megbízhatóság. „A vászontető egyidős az autóval, ehhez a technológiához sokkal jobban ért az autóipar a nyitható keménytetőknél” – mondta.
Az összehajtott fémtető nehezebb, rengeteg helyet foglal, rontja a csomagtér használhatóságát és sokkal drágább is a vászontetőnél – sorolta a hátrányokat. A pontos árkülönbséget nem tudtuk meg tőle, de a CC és a ponyvatetős Mazda MX-5 árkülönbségét (itthon 400 000 Ft) jó kiindulási alapnak nevezte.
Négy emberre
Zaj- és hőszigetelésben ma már egyenrangú a két megoldás, és a tolvajok amúgy sem a ponyva átvágásával hatolnak be az utastérbe. Egyikük sem szeret a tetőszerkezet acélrúdjai között matatni, ha beverheti az üveget. A vevők viszont a hátrányok ellenére is szeretik a hajtogatható fémtetőt, talán azért, mert kupésabb tetővonalat lehet velük alkotni, legalábbis BMW-nek sikerült. Racionális érvként a zárt tetővel lényegesen jobb kilátás marad, köszönhetően a nagyobb szélvédőnek.
A célcsoportot Sewenig hamar rövidre zárta: „Bedobhatunk olyan lózungokat, hogy silver agers, empty nesters, vagy DINK (double income no kids). A végén úgyis az számít, hogy bele kell-e ültetnünk négy felnőttet vagy sem, és kell-e normális csomagtartó. Az A3 Cabrio nem 2+2 üléses lesz és rendes csomagtérrel”.
Győr a kabrió-nagyhatalom?
Az autót a TT-t is összeszerelő dolgozók készítik majd Győrben. Az új típus gyártásába más területekről csoportosított át munkaerőt a cég, de a létszám bővült is, idén eddig több mint 200 fővel – mondta Lőre Péter vállalati kommunikációs vezető. Az autó premierjét év elejére ígérte, amivel az Audi nem kési le az idei kabriószezont. A hazai bemutatót nyár elejére tervezi az importőr.
Mivel az R8-ból (még) nincs roadster, az Audi jelenleg a TT roadstert továbbá a nagyobb és négyüléses A4 kabriót kínálja nyitható tetővel. 2008-tól háromból két nyitott tetős modellel Győr lesz a kabriós „nagyhatalom” házon belül.
Esély a nem német üzemeknek
A német Audi-gyárak teljes kihasználtsággal üzemelnek, ezért is rúghat labdába az ottani bérek negyedével dolgozó győri üzem, persze más kedvező tényezők mellett. Az A1 nevű kisautó is Németországon kívül készül majd, a VW-tól erős létszámleépítés után átvett brüsszeli gyárban. A MINI konkurense várhatóan 3 éven belül lép piacra.