Nemcsak a vevők jártak azzal jól, hogy megvásárolhatták a mindössze 30 darabban gyártott Ferrari FXX-et. Az Enzóbol kialakított autók mozgó laboratóriumként működve a bennük rejlő szenzorokkal gyűjtötték Michael Schumacher és a tulajdonosok „tapasztalatait”. 2006-ban 16500, 2007-ben már 18500 kilométert tettek meg az autók versenypályákon.

Ennek nyomán nemcsak a gyár tett szert rengeteg információra, de magát az autót is továbbfejlesztették. Immár 1 perc 16 másodperc alatt, azaz két másodperccel gyorsabb képes körbejutni a Fiorano-pályán a sportkocsi. Mára elkészült az FXX Evoluzione, mellyel újabb két évvel meghosszabbították az autó életét, további adatokat szerezve az utcai autók gyártásához.

Schumacher is vezette
Schumacher mutatta be tegnap

Schumacher mutatta be tegnap

Schumacher mutatta be tegnap


A 6,2 literes V12-es motor immár 860 lóerőt tud, miután 1000 fordulattal tovább pörgethető. Továbbcsiszolták a váltót, amely ezentúl 25 százalékkal gyorsabb, csupán 60 ms alatt kapcsol.  A megszerzett adatok nyomán átalakították a futóművet, javítva a gumik élettartamán, de módosították a kocsi aerodinamikai elemeit, kiemelten a hátsó szárnyat és diffúzort, ezzel a tapadás nőtt.

Változtattak a kipörgésgátló hangolásán, illetve átdolgozott kompozit féktárcsák lassítják a kocsit. Mindez egyelőre nem jelenti azt, hogy új autók jelennének meg, a fejlesztések a meglévőkre biztos felkerülnek majd. Amelyekkel a következő két évben nyolc-nyolc versenypályán köröznek majd a tulajok, a Ferrari szerelők és mérnökök támogatása mellett. További információt adva arról milyen is legyen az ő vevőkörüknek készülő sportkocsi.

Michael Schumcahernek is van egy FXX-e, egész jól kezeli: