A BMW Sauber csapat tavaly mutatkozott be a Forma-1-ben, akkor 36 pontot gyűjtöttek és az ötödik helyen végeztek. A terv 2007-re az volt, hogy eggyel előrelépnek – egy kicsit elvétették az arányt!
A bajor-svájci csapat versenyzői az ötödik és hatodik helyen fejezték be a bajnokságot, Nick Heidfeld és Robert Kubica a versenyeken végig képesek voltak az első négy közé törni, a két pilóta együtt összesen nyolc alkalommal utasította maga mögé egyik-másik ferraris vagy mclarenest.
Heidfeld öt versenyen végzett a negyedik helyen, Kubica pedig háromszor. A csapat számára a Kanadai Nagydíj a BMW számára kétszeresen is emlékezetes lehet: amellett, hogy a lengyel pilóta szinte karcolás nélkül úszta meg az elmúlt évek legnagyobb F1-es bukását, Nick Heidfeld nem sokkal maradt le Lewis Hamiltontól az első helyért folytatott harcban. A német a Hungaroringen is a dobogóra állhatott, nálunk a harmadik helyen.
A megbízhatóságra sem lehetett panasz a hinwillieknél: mind a 17 futam időmérőjén mindkét versenyzőjük a mindannyiszor az utolsó tízbe jutott – ezt csak a McLaren mondhatja el rajtuk kívül -, és mindegyik versenyen legalább az egyik pilóta pontot szerzett.
Bár a konstruktőri bajnokságban 101 pontjával a csapat a második helyen végzett, mégis csak a harmadik erő címét mondhatják magukénak – többre voltak képesek mindenki másnál, kivéve a két élcsapatot, akikkel viszont nem tudták komolyan felvenni a harcot. Éppen ezért viszont a csapat senkitől nem zavartatva már a 2007-es idény vége előtt másfél hónappal teljesen felhagyott az idei fejlesztésekkel, hogy a jövő évi autó építésére koncentráljon, sőt, a mezőnyből elsőként már be is jelentették, hogy január 15-én tartják a bemutatót.
A BMW jövő évi célja az élcsapatok közé kerülés és a rendszeres dobogós szereplés, amire minden esélyük megvan, tekintve, hogy mekkora fejlesztési lépéselőnyben vannak az utolsó pillanatig mindent bevető McLarenhez és a Ferrarihoz képest.