Jacqueline Cramer szerint ma már minden jelentősebb gyártó kínálatában szerepel a hagyományoshoz képest fele olyan zajos kerék, amelyet a gumi összetétellel és a profil módosításával érnek el.
Egyes országokban csak azok a tehergépjárművek közlekedhetnek éjszaka, amelyeket az úgynevezett „csendes motorral” szerelnek. Az utóbbi 30 évben a motorzaj tekintetében jelentős előrelépést tettek a gyártók, ám a kerekektől érkező hang szinte ugyanolyan nagy, mint 1970-ben.
Mérések szerint a környezetbarát autógumi csak három decibel zajt okoz, amely kedvező az autópályák és forgalmas utak környékén élőknek, csakúgy, mint az autóban ülőknek. Cramer szerint az új eszközzel sokkal kevesebbet kellene költeni a környezeti zajártalmakkal szembeni védekezésre, mint például lakóépület szigetelésre, vagy az autópályák mentén felhúzott zajtompító falakra.
Emellett jelentős megtakarítást lehetne elérni, ha a magas zajszint miatti megbetegedéseket is sikerül visszaszorítani. Becslések szerint az Európai Unióban összességében mintegy 48-100 milliárd eurót lehetne megspórolni.
Az Európai Parlament előtt lévő másik javaslat is változást vár a gumiktól. 2012-re az autógyártóknak a jelenlegi 165-ről 2012-re 120 gramm/ kilométerre csökkentenék az Európában forgalomba helyezett új autók széndioxid-kibocsátását. Ebben 10 gramm csökkenést várnak a gumik és az üzemanyagok átalakításából.
Forrás: FH