Erre szükség is van, hiszen az Európai Unió várható új szabályozása EU-ban eladható autók szén-dioxid-kibocsátását 2012-re átlagosan 120 gramm/kilométerben maximálja. Ám úgy, hogy 130 grammig kell eljutni az autógyártóknak és további tízet az üzemanyagok és gumik fejlesztésétől várják.
Az új gumi azonban csak a kezdet, a Michelinnél jelenleg azon dolgoznak, hogy 50 százalékkal csökkentsék a gördülési ellenállást, mivel a francia gyártó kísérletei szerint jármű által felhasznált energia 20 százaléka a gumik súrlódásának legyőzéséhez kell városi tempónál. Ha csökken a felhasznált energia, kevesebb üzemanyag is elég.
Mindez állítólag nem befolyásolja a gumik tapadását, sőt fejlesztések hozadékaként duplájára nőhet a gumik élettartama és a féktávolság is rövidebb lesz.