Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport első embere várhatóan a hét második felében fogja felvázolni a cég stratégiáját a következő tíz évre. A kiszivárgott információk szerint a konszern nem kisebb célra vállalkozik, mint hogy megelőzze a General Motorst és a Toyotát, és így világelső legyen az autógyártásban.
2018-ra a jelenlegi hatmillió helyett 10 millió eladott autóval számol a cégvezetés. Ebben a grandiózus tervben persze komoly szerepet kapnak a jelentősen bővülő kínai és orosz piacok. Emellett a jövőben a SEAT-modellek a Volkswagenek „leárazott” változatai lesznek, hogy alacsonyan tarthassák a költségeket.
Bár Európában igencsak népszerűek a Volkswagen modelljei, de a cég nagy problémája, hogy az Egyesült Államokban több próbálkozás ellenére sem értek el átütő sikert. Ezért a jövőben speciálisan az amerikai piacra gyártott modellekkel próbálkozik a VW.
A Volkswagen-csoport sikerét segítheti, hogy újabb terepjárókat, kisteherautókat és kupémodelleket mutatnak be a közeljövőben, nem beszélve a Golf hatodik generációjáról, de nagy szerep vár az Up! kisautóra is.