Nem mondhatni, hogy holmi játékszer lenne a Dodge Viper. Mitől is lenne az, hiszen a hátsó kerekhez egy 8400 köbcentis motor küld durva jeleket. A sportkocsi orrában pihenő V10-es blokk 600 lóerős, s ezzel kevesebb, mint 4 másodperc alatt elérhető a 100 km/órás tempó.

Nem rossz, mondhatnánk. A jövő hét elején azonban bemutatkozik a Dodge Viper ACR (American Club Racer), azaz a versenyautós változat, amit bárki megvehet és közúton használhat. 1999 óta nem volt ilyen fenevad a Vipernél.

Nincs 20 millió
Komoly gumikkal és fékkel

Komoly gumikkal és fékkel

Komoly gumikkal és fékkel


Fenomenális látványt nyújt a Viper számtalan nyílással átszaggatott motorháztetője, de szemet gyönyörködtetőek az állítható első-hátsó spoilerek is. Persze ez csak látvány, a lényeg, hogy az elemek különösön könnyű karbonból készültek, hagy csökkentsék a járgány tömegét.

Pont ezért törölték a felszereltségi listáról a hifit, és a kerékjavító készletet is, van viszont ultrakönnyű felni és ajtóburkolat. Bár a motor nem lett erősebb, az állítható sportfutómű és az új fékrendszer jelentősen kitolja az autó határait, nem is beszélve a különleges, de utcára is engedélyezett Michelin Pilot Sport Cup gumikról.

Belül versenyüléseket és köridőmérő stoppert is találunk. Bár vélhetően Európában nem lesz kapható, jó álmodozni: a Viper ACR ára állítólag 100 ezer dollár (17,2 millió forint) alatt lesz.