A Los Angeles-i Autókiállítás keretében évente megszervezésre kerülő Design Challenge keretében idén a kaliforniai tervezőirodákat az ötven év múlva használt jövőautók megálmodására hívták.
A pályamunkák között számos csodabogár volt – sőt, csak azok voltak! -, nekünk a Mercedes harmincas éveket idéző önszerelő tanulmánya tetszett a leginkább, a zsűri azonban a Volkswagen Slipstream tervét találta a legjobbnak.
A Slipstream a győzelmet az értékelés szerint a hétköznapi életbe való jó integrálhatóságával és a mesterséges intelligencia újító felhasználásával érdemelte ki. A VW kétkerekű, könnycsepp alakú járgánya megálmodói szerint a városi közlekedésben függőleges állásban, kevés helyet foglalva, jó kilátást biztosítva közlekedne, míg nagyobb sebességeknél, országúton haladva az útra ráfeküdve előtérbe kerülne az áramvonalas forma.
Slipstream - Metropolis Volkswagen módra
Slipstream - Metropolis Volkswagen módra
Fotó megosztása:
Rajban haladó Audik
Rajban haladó Audik
Fotó megosztása:
A GM bonbonosdobozai
A GM bonbonosdobozai
Fotó megosztása:
Brutális Honda
Brutális Honda
Fotó megosztása:
Vajon gurul vagy repül majd?
Vajon gurul vagy repül majd?
Fotó megosztása:
...és a kis Anakin Skywalker megnyeri a versenyt Hondájával!
...és a kis Anakin Skywalker megnyeri a versenyt Hondájával!
Fotó megosztása:
A Mazda "autója"
A Mazda "autója"
Fotó megosztása:
Ebbe úgy kell belebújni mint egy overálba?
Ebbe úgy kell belebújni mint egy overálba?
Fotó megosztása:
Szét- és összeszereli magát a Merci
Szét- és összeszereli magát a Merci
Fotó megosztása:
Az 1930-as éveket idézi a 2057-es Mercedes
Az 1930-as éveket idézi a 2057-es Mercedes
Fotó megosztása:
A Nissan járgányának szintetikus izmai lesznek
A Nissan járgányának szintetikus izmai lesznek
Fotó megosztása:
A Toyotánál azt hitték sci-fi versenyre kell rajzot készíteni
A Toyotánál azt hitték sci-fi versenyre kell rajzot készíteni
Fotó megosztása:
Ez jármű?
Ez jármű?
Fotó megosztása:
Tömeges magány
Tömeges magány
Fotó megosztása:
Tömeges magány
„A pályamunkák mind nagyon meggyőzőek voltak, a végén az döntött, hogy melyik újító ötlet igazodott leginkább a hétköznapi élet igényihez. A Volkswagen tervezői igazi szenvedélyről tettek tanúbizonyságot, és az ő elképzelésük volt a legvilágosabbnak 2057-ről” – mondta döntnökök vezetője.