Felejtsük el a franciázást? 1
Összemértük egy Mondeoval is

Összemértük egy Mondeoval is

Összemértük egy Mondeoval is


Óriási minőségi javulás mintapéldája lehet az új Laguna a Renaultnál, ezt ígérik legalábbis a franciák. Ezt maximum csak szkeptikusan kezelhetjük, ellenvélemény ugyanis egyelőre nincs. Pontos következtetéseket majd 10 év múlva vonhatunk le, három-, négyszáz Laguna III-tulaj kikérdezése után. Addig azonban az első benyomásra kell hagyatkozni, ami meggyőző.

Ez persze apró, csalafinta húzásokon múlik mindössze, azonban jó bűvész is kell a dologhoz. A Fiat Lineával például engem nem tudtak átverni, átláttam a turpisságon. Itt mindössze annyi kellett, hogy egy tágas autót, városi használatra tökéletes motorral (bár horror fogyasztással) láttak el és a belső dizájn is viszonylag megnyerő (bár a felszereltség az alapmodellben gyér, csak a tesztautó van elhalmozva drága kincsekkel).

Csak megsimítod és már nyitja is

Csak megsimítod és már nyitja is

Csak megsimítod és már nyitja is


A külsőre nem érdemes kitérni, mivel annak megítélése többnyire szubjektív, ennél a kategóriánál pedig szinte abszolút irreleváns. Miután többnyire szubjektíven bírálok, nekem semmi rendkívüli nem tűnik föl az autón kívülről. Nem tartom unalmasnak, inkább konzervatívnak. Ezen a megállapításon persze sokat lendít a szürke metál.

Kártyajáték

Annak ellenére, hogy feláras, vagyis a kerek 6 milliós vételáron felül fizetendő a teljes kulcsnélküli használat (nyitás, zárás, indítás) mindenképpen megéri a pénzét. Lehet persze, hogy azért vagyok ilyen könnyelmű, mert a Renault oldalán nem találhatóak az opciós tételek árai.

Lényeg a lényeg: nem tudok egyszerűen jobb kényelmi extrát, mint a kulcsnélküli használat. Odasétálok, a kártya mélyen lapul a táskában, vagy a kabátzsebben. A kilincshez közelítve nyit a központi zár, az indítás pedig szintén automatikus. Ha nem érzékeli a kártyát, akkor természetesen blokkolja a rendszert.

Széria / opciós

Ha már egy felütéssel rárepültünk az extrákra, nézzük mit kapunk az alapárért és mi a feláras:

A napfényroló széria

A napfényroló széria

A napfényroló széria


– Menetstabilizátor és kipörgésgátló. (Gyakorlatilag nem lehet nélküle eladni autót 2008 küszöbén, vagy legalábbis pofátlanság lenne.)
– Normál pótkerék. (Mármint hogy nem mankó, 80 km/h-ra limitált változat. Ez derék.)
– Nem metálfény. (Ez rögtön a felárasnak jelölt metálfény alatt van, gyakorlatilag csak a kék pöttyök számát növelték vele. Az árlistán való szerepeltetése egy rossz vicc.)
– Renault-kártya távirányítással. (Kártya alakú kulcs, központi zárral.)
– Belső visszapillantó tükör. (ööö)
– Hátsó elektromos ablakemelő becsípődésgátlóval. (Uniós előírás lehet.)
– 2 darab hátsó fejtámla. (A középsőnek kitörhet a nyaka?)
– Napfényroló. (Végre valami hasznos dolog, amitől a hátul utazók elmondhatják, hogy: „A börtön ablakába, soha nem süt be a Nap…”)
– Ködfényszóró. (Szintén a ciki feltüntetni kategóriába sorolnám.)
– Színezett üvegek. (Akkor meg minek az előbb megénekelt roló?)
– Központi zár (Ja, én azt hittem, már a Renault-kártya is ezt jelenti. Na mindegy, így legalább lett plusz 1 sor.)
– Sötétszürke szövet üléshuzat. (A vas vázon mégsem ülhetünk.)
– Bőr kormány és sebességváltógomb. (Hasznos, minden gúny nélkül.)
– Fedélzeti számítógép kijelzése a műszerfalon. (21. század.)
– 4x20W Rádió-CD 8 hangszóróval. (Menő.)

Hiányolom a listáról: Ablaktörlő, kapaszkodó az ajtóban, kapaszkodó az ajtó fölött (majrévas)…

Mit tud az 1.5 dCi motorja? Kiderül odaát?


A nálunk járt tesztautó az alapfelszereltséghez képest szinte hemzseg az extráktól, bár ez nem mutatvány. Hozzátenném, azzal, hogy az alapáron felül kell rendelgetni a lényeges extrák nagy részét, még nem lett rossz az autó, viszont nem is kapjuk meg 6 millió forintért. Klímacsomag, plusz egy-két apróság és így megáll 6 és fél millió körül a vételár. nem annyira vészesen sok.

Gyorsan essünk túl egy másik meghökkentő adaton, ami sajnos szintén nagyon fontos tétel. Ez a fogyasztás. Városban, 2 órán át a legnagyobb dugóban araszolva a fogyasztásmérő erősen közelített a 10 felé, egy családi kirándulás alkalmával pedig a 7-7,5 tűnt reálisnak.

Szögletes

Szögletes

Szögletes


Ez szinte elfogadhatatlan, pláne a gyár által megadott 4,9-es vegyeshez képest. Nem tudok mit mondani a dologhoz. Talán ha kidobtam volna a 4 utast, kikapcsoltam volna a klímát és 80-nal köröztem volna egy ovális versenypályán, akkor kijött volna mondjuk 5 és fél liter. Talán.

Jó vezetni?

Nagyszerű. Továbbra is azt vallom, hogy egy 110 lóerő körüli dízelmotornál nem kell sokkal jobb. A világ legjobb találmánya, amivel anno még egy Renault Thalia is működésképesnek tűnt a városi használatban. Szépen egyenletesen, minimális turbólyukkal. Már kb 1400-as fordulatról is jól húz. Sajnos (főleg a kisautóknál) a dízel felár elképesztően magas, így garantálva, hogy soha nem térüljön meg.

Szépen kidolgozott belső

Szépen kidolgozott belső

Szépen kidolgozott belső


A futóműve a hosszú utakra van hangolva, nem jön zavarba a kisebb úthibáktól, de mégsem egy hajóra emlékeztet a rugózása, ahogy azt más nagytestű francia autóknál megszokhattunk.

Tágas, kényelmes

Öten utaztunk vele nagyjából 500 kilométert és hátul sem panaszkodtak az emberek, pedig egy szűk autóban ekkora távolságon a legbékésebbek is kiborulnának, ha nem férnek el. Egyébként csak ismételni tudom a bekezdés címében vastagon szedetteket, kiegészítve annyival, hogy praktikus dolgok találhatóak az autóban.

Elöl-hátul tágas

Elöl-hátul tágas

Elöl-hátul tágas


Az előző oldalon említett kulcsnélküli indításhoz kapcsolható praktikum például az elektronikus kézifék, amitől a Hősök terén hóban pörgő autósok biztosan a hajukat tépnék, de a kényelmes használatot kedvelők az egekig magasztalnák. Semmi dolgunk nincsen parkolás után a kézifék magától bekapcsol. Indítás után pedig magától kiold gázadásra. Tolatásnál viszont mintha nem akarna kioldani. Fura.

A praktikumok közül két apróság kolleganőm tetszését is nagyon elnyerte. Az egyik az öv becsatolására figyelmeztető brekegés, ami eleinte csak szolidan jelez, később azonban éles riadót fúj. A másik dolog a piperetükör megvilágítása, ami gyakorlatilag az utolsó dolog, amit megrendelnék az autóba, de jó látni, hogy a nőknek mi a fontos.


Műszaki adatok – Renault Laguna 1.5 dCi Expression
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1461
Hengerek / szelepek száma 4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]) 81(110)
Max. nyomaték (Nm) 240
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,1
Végsebesség (km/h) 192
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,5
Vegyes (l/100 km) 4,9
CO2 kibocsátás (g/km) 130
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4695/1811/2060
Tengelytáv (mm) 2756
Csomagtér (liter) 508
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1480/433
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 66
Gumiabroncs típusa 195/60 R 16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Tesztelt autó ára (forint) 6 525 000
Opciós tételek:
Metálfényezés (platina szűrke): 120.000 Ft
Hátsó oldallégzsákok: 75.000 Ft
Elektromosan külső tükrök: 50.000 Ft
Automata Renault Kártya: 100.000 Ft
Klíma csomag: 130.000 Ft
Elektromos kézifék: 50.000 Ft
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye: Ígéretesnek tűnik, 10 év múlva kiderül, mennyire szolgált rá a bizalmunkra.
Pontszám (max. 10)   7,75 pont