Egy picit úgy tűnhet, hogy némileg fáziskésésben vagyunk. Mi az, hogy 207 RC, amikor már egy ideje a 308-as a Big Bang a Peugeot-nál?! Bizony, a 207-es is tud még újat mutatni. Sőt, már egész formás kis sereg állt össze: az alap 207-esen felül van már SW, CC és mostantól izmos RC is. Így kerek a kép. Illetve készülőben van két alternatív kombi is: az SW Outdoor, amely – a Skoda Scout-sorozat vonalát követve – megemelt, műanyaggal megdizájnolt karosszériát kap. És jön az SW RC, amit nem kell túlmagyarázni.
Versenypályára vele?
Felmerült bennem, hogy esetleg kipróbálnám az autót egy zárt versenypályán. A koncepció meg is volt: megyek pár izmos kört, átdobom minden rázókövön, szétforgatom a motort, legyilkolom a váltót, rángatom a kéziféket, elfüstölöm a téli gumit. Ahogy szokás manapság minden 150 lóerő fölötti gépnél egyesek szerint.
Most őszintén, minek? Szerezhettem volna magamnak egy jó napot maximum. Ennél viszont sokkal érdekesebb dolog, hogy a városi kisautó felturbózott változata, mire jó az utcán, ebben a retkes időben. Mert az oké, hogy száraz úton igazi élmény egy keményebbre hangolt, erős autóval mászkálni, de ilyenkor? Egy éve pont így jártunk a BMW 335i Coupe-val. Villog (a kijelzőn az ESP LED-je), leszabályoz, csúszkál. Ez talán olyan, mint a motorozás. Októberben begurítjuk a garázsba, aztán, majd március környékén előcibáljuk újra a sportkocsinkat.
Micsoda szerencse, hogy a 207 RC nem sportkocsi!
De legalább nem is akar annak látszani. Nemrég az Opel Corsa OPC-ben pont az nem tetszett, hogy picit hülyegyerekesre vették a figurát. Az RC-n van egy spoiler a hátsó szélvédő fölött, 17-es felnik és menő kipufogók. Ettől még mondjuk lehetne egy 1,4-es, kidekorált alapmodell is. Nincs benne kívülről nézve semmi hivalkodó, de így is vagány. Lehet, hogy a hivatalosan „Lucifer-piros” névre hallgató fényezés is sokat segít.
Milyen a belső és a Mini Cooper S 1,6-os motorja?
Belső
Belülről már több árulkodó jele is van a bűvös RC-felszereltségnek. Fém pedálok, fém váltókar, sportkormány, ránézésre kemény, sportos ülések. Ránézésre, mert igazából habkönnyűek, tartásuk alig-alig. Több mondjuk nem is annyira lenne indokolt, tekintve hogy az autó egésze inkább törekszik a kényelemre, mint a vad sportosságra.
A futómű elég kemény ahhoz, hogy egy-egy kanyart tempósabban vegyünk, de egy fekvőrendőrön áthaladva sem kapunk agyrázkódást. Ki merem jelenteni, hogy a 207 RC alig sportosabb a CC-nél, és talán nem tudatosan, de inkább a női szívek dobbannak majd érte.
BMW-motor egy Peugeot-ban?
Az RC-ben a BMW-vel közösen kifejlesztett 1,6-os turbómotor van, ami a fent jellemzett puhaság ellenére nagyon meggyőző. Szinte minden fordulaton jól húz. Az autó talán egyetlen olyan eleme, amiből nem lehet a sportosságot hiányolni. Ez a felállás (erős motor, jó futómű) az igazi ínyenceknek kedvezhet, akik nem a külsőre buknak.
A legnagyobb hiányosságát azonban éppen ennek köszönheti. 120 körül 4000-es fordulat közelében pörög a motor, ami garantálja, hogy ebben a tartományban is nagyon jól lehet vele gyorsítani, de ekkor az étvágya is még nagyobbra nő. Egy hatodik sebesség feltétlenül indokolt lenne bele, aminek hiánya megmagyarázhatatlan. Vegyes használatban egyébként nálunk 11 liter körül fogyasztott.
Adatok, árak a következő oldalon. Lezárásként pedig:
Úgy kell neki, Lekvár Peti!
Műszaki adatok – Peugeot 207 RC 1,6 16V THP | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. nyomaték (Nm) | 240 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 128(175)/6000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,1 |
Végsebesség (km/h) | 220 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,7 |
Vegyes (l/100 km) | 7,2 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 171 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4037/1720/1473 |
Tengelytáv (mm) | 2540 |
Csomagtér (liter) | 267 |
Saját tömeg | 1325 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 205/45 R17 W |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 080 000 Ft |
Tesztelt autó ára (forint) | 5 910 000 Ft |
A szériafelszereltség fontosabb tételei: | 17″ Pitlane könnyűfém keréktárcsák, alumíniumpedálok és sebességváltó gomb, elektromosan állítható és fűthető, visszapillantó tükrök, ESP, háromküllős sportkormány bőrbevonattal, ködfényszóró, manuális klímaberendezés, első, oldal- és függönylégzsákok, rádió-CD MP3-lejátszóval, RC ülések Alcantara-kárpittal |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Nem akar többnek látszani, mint ami. Ez nagyon jól áll neki. |
Pontszám (max. 10) | 7 pont |
Kiválasztott szín neve: Piros Lucifer
Felár: 80 000 Ft