Az Európai Bizottság jelenlegi elnöke szerint meg kell büntetni azokat az autógyártókat, amelyek nem tartják be majd a tervezett károsanyag-kibocsátási normákat. „Következetesnek kell lenni. Ha egy autógyártó nem tartja be az előírt normákat, akkor kártérítést kell fizetnie. Különben az egész rendszer hiteltelen lesz” – mondta José Manuel Barroso. A portugál politikus azt is elárulta, hogy még karácsony előtt megszületik az új szabályozás.

Bár többféle könnyítésről lehetett hallani, jelenleg a legvalószínűbb forgatókönyv szerint „2012-ben átlagosan maximum 120 gramm/kilométer szén-dioxid lehet a járművek károsanyag-kibocsátása” – árulta el Barroso. „Ez a határérték nehéz feladat elé állítja az autógyártókat, de megvalósítható, főképp, hogy flottákra és nem egyes modellekre vonatkozik” – tette hozzá.

Barroso emellett kifejezte szimpátiáját a németországi sebességkorlátozás ügyében, jóllehet a tagállam politikusai már leszavazták az ötletet, azaz ahol tábla nem tiltja, a német autópályákon továbbra is padlógázzal lehet száguldani. „Az teljesen egyértelmű, hogy azok az autók, amelyeknek a sebességét korlátozzák, kevesebb káros anyagot bocsátanak ki”- fejtette ki álláspontját az EU vezetője.

Barroso azonban megdicsérte azokat az autóipari vezetőket, akik a klímaváltozással kapcsolatos változásokra mint kihívásokra és lehetőségekre tekintenek. Kiemelte a Toyota hibrid járműveit és a BMW Efficient Dynamics néven futó károsanyag-kibocsátást csökkentő megoldásait.

Forrás: Bild