Mindez nem túl jó hír, de majd akkor fogják igazén érezni a Budapest északi részén közlekedők a hatását, ha elkészül az M0-s északnyugati szektora, és benne a Megyeri híd. Akkor ugyanis várhatóan két évre lezárják a Margit hidat is felújítás miatt. Persze a forgalom egy része az M0-s északi hídján halad majd, de az Budapesten kívül van, sokkal valószínűbb ezért az Árpád híd használata, ahol a jelenleginél is nagyobb torlódás várható.
Mint a tárgyalás után kiderült, várhatóan jövőre törvényt is alkotnak az akciótervnek tekintett Budapest-szerződésről, amelyben a feladatok és a feltételek is szerepelnének azokra a fejlesztésekre, amelyek megvalósulnak. Demszky emlékeztetett: a főváros adja a GDP 35-36 százalékát, a befizetett pénznek azonban csak 10 százalékát kapja vissza, ezért szerinte Budapest jogosan várja a kormánytól, hogy a fővárosi nagyberuházásokat az állam is támogassa.
A főváros szeretné, ha például a Margit híd felújításának felét, azaz mintegy 5 milliárd forintot az állam fizetné. Ami a folyamatban lévő ügyeket illeti, a kormány beszáll a Szabadság híd felújításába, mintegy 2,2 milliárd forinttal hozzájárulva a költségekhez.
Demszky szerint fel kell gyorsítani az útfelújítási programot is. A korábbi Budapest-szerződésben a kormány vállalta, hogy az útfelújítási program keretében minden fővárosi forint mellé ad még egyet. Így 2005 és 2007 között összesen 400 kilométer fővárosi kezelésű útszakasz rekonstrukcióját végezték el. 2007-ben azonban az állam már nem állta a költségek felét. A főváros szeretné, ha a következő három évben újabb 300 kilométernyi utat újíthatnának fel Budapesten.