Kisautótól a csúcsjárgányig
A Forma-1-es pilótáknál az ember arra számítana, hogy a pályán kívül is valami dögös járgányt vezetnek. Nos, ez valóban így van, ha az illető mondjuk a Ferrarinál vagy a McLarennél versenyez, de mi van, ha mondjuk a Toyotánál van valaki? A szponzori kötelezettségek néha egész érdekes kombinációkat szülhetnek.
Michael Schumacher garázsában például ott áll egy 430-as, egy 599-es, sőt a legvadabb Ferrari, az FXX is – bár ezt közúton nem is használhatja. Azonban a német szupersztár sem dönget, ha például a boltba akar elugrani, van erre más. A családdal egy egyszerű – és milyen csúnya! – Fiat Multiplába ülnek, a három hátsó ülés előnye, hogy a gyerekek nem veszekednek azon, hogy ki ül előre! Ha pedig meg kell jelenni valahol, Schumi valószínűleg a Maserati Quattroporte kulcsáért nyúl. A tűzpiros régi Fiat 500-as pedig csak hab a tortán, ezt ajándékba kapta Luca di Montezemolótól, miután megemlítette, hogy élete első autója is egy ilyen kis Fiat volt.
Kimi Räikkönennél egyebek mellett egy Ferrari Enzo áll otthon, de még McLarenes korában kapott egy DTM-es Mercedes CLK AMG kupét, ahogy ennek a modellnek a kabrióváltozatát vezetheti Mika Häkkinen és Juan Pablo Montoya is.
David Coulthard igazi úriember hírében áll, és az autója is tükrözi ezt. A skót egy a Mercedes által teljesen felújított 1971-es 280SL-lel furikázhat Monte-Carlo utcáin. A veterán versenyzőnek emellett van még néhány más Mercedese is, az AMG-szörnytől az aprócska Smartig, de ha kényelemről van szó, akkor sem jön zavarba, a futamokra ugyanis saját pazar lakóautójával érkezik.
Ha már a Smartnál tartunk, Lewis Hamiltont is meg kell említenünk! A brit újonc sikerei ellenére az autók terén a szerénység mellett maradt, legszívesebben még mindig a kis ForFourját vezeti – azért ne sajnáljuk nagyon, a győzelmekkel együtt egy-két C-osztály is került a garázsba az idény során!
Alonso megy egy laza kört az SLR-rel
Fernando Alonso a McLarennél egy Mercedes SLR 722-est kapott szerződtetése után, ami azért dögösebb járgány, mint amivel korábban a Renault-nál szúrták ki a szemét: a spanyol világbajnokként egy Renault Megane-t vezetett. Volt csapattársa, Giancarlo Fisichella a fél modellpalettát a magáénak tudhatja, az olasz versenyző választhat Meganja, Clio RS-e, Vel Satisa és Espace-ja között, amikor útra készül.
Honfitársa, Jarno Trulli Schumihoz hasonlóan egy Fiat 500-ast hajt, bár ő az újabbat. Persze nem mindig az apróságból kell kicsomagolnia magát, a Toyota őt és Ralf Schumachert is ellátta egy-egy Lexus RX400h-val.
A BMW-s Nick Heidfeld természetesen egy böhöm X5-be ülteti családját, ahogyan Rubens Barrichello is a tágas Honda Accord kombira szavaz. A fiatal és jóképű Buttonnak jobban áll a sportosság, ő a Honda választékából az NSX Type-R és az S2000 sportkocsik mellett tette le a voksát.
Az F1-sztárok is szeretnek játszani:
Szelíd motorosok
Az F1-esek a kétkerekűeket sem vetik meg, sőt! Mint mindenben, ebben is Michael Schumacher viszi a prímet, a hétszeres világbajnok a Harley Davidsont szereti. Kedvencei a V-Rodok, arra a kérdésre pedig, hogy melyik modell is van meg neki, Schumi egyszerűen azt válaszolja: mindegyik.
Schumi Harley-n érkezik
Ferraris utódja, a világbajnok Kimi Räikkönen is odavan a motorokért, annyira, hogy saját igényei alapján gyártatja őket. A finn pilótának a Walz Hardcore Cycles két éve készítette el az Iceman nevű choppert, amivel Kimi olyan elégedett volt, hogy nemrég egy újabb darabot rendelt. Az első példány sötétszürkében pompázott, míg az új, 120 lóerős – és lóerőnként 1000 eurót kóstáló – Iceman II már az F1-es Ferrarik árnyalatát idézi.
Nick Heidfeld is nagy motoros, sőt eredetileg motorversenyzőként kezdte, amíg egy baleset miatt négy kerékre nem váltott. Tavalyig egy BMW R 1200 GS-t hajtott, idén pedig egy vadiúj, 167 lóerős BMW K 1200 S-t kapott a bajor cégtől. Ha kedve szottyan, ezekkel száguldozhat Svájc hegyi útjain.
Jenson Button és Mark Webber is szeretnek két keréken haladni, bár messzire nem jutnak vele, ők ugyanis a mountain bike-ozás szerelmesei.
Vízen és levegőben
Szinte a Forma-1-es siker mércéje az, hogy van-e a pilótának jachtja. A befutott versenyzők jelentős részének a saját hajója ott ringatózik Monaco öblében. Michael Schumachernek és David Coulthardnak is van természetesen, de Jenson Button is már rögtön a pályafutása elején beújított egyet.
A brit pilótának, miután 2001-ben leszerződött a Benettonhoz, első dolga volt, hogy 430 millió forintnak megfelelő összegért megvette saját hajóját, a Little Missyt. Button végül tavaly adott túl a hajón, mert úgy érezte, hogy több gondja van vele, mint amennyit élvezni tudja.
A világbajnok, Räikkönen nagyon sokáig úgy volt a hajókérdéssel, hogy inkább bérel egyet, ha a kedve épp úgy tartja, de idén meggondolta magát, és ha már döntött, nem aprózta el: a finn májusban 3,4 millió dollárt (640 millió Ft) költött egy 22 méteres luxuscsónakra.
Évi 17-18 futammal az F1-esek több időt töltenek a levegőben utazgatással, mint a pályán. A csapatvezetők és a tehetős pilóták persze inkább saját gépeiken röpdösnek, mint hogy a szokásos kereskedelmi járatokra üljenek. Kedvelt márkájuk a nagyjából ötmilliárd forint értékű Dassault Falcon 2000EX, amely tíz utast jó 800 km/órás sebességgel szállít.
A ferrarisoknak saját ferraris repülőjük van, Piaggio P180 Avanti II-esükkel repülnek utaznak versenyhelyszínről versenyhelyszínre. Niki Laudának meg egy saját légitársasága. Ő nyert.
Állítólag Schumacher, a legdurvább Ferrarival (csak hanggal!!):