Jelentős összeget költött korábban a motorsport támogatására az OMV, ezzel erősítve a termékeihez kapcsolódó dinamikus megjelenést. Ám ennek egy időre biztosan vége. Az év végén ugyanis kivonul a rali-világbajnokságból az OMV. Az osztrák olajvállat hosszú idő óta támogatja Manfred Stohl versenyzői karrierjét, az utóbbi években már mint főszponzor indított csapatot a WRC-n.
Ezzel párhuzamosan leépítik az összes más motorsportokra vonatkozó támogatást is. Idén cseh, szlovák, román, bulgár, szerb és magyar csapatokat támogatott a cég, amellett, hogy Németországban, Ausztriában, Szerbiában, és Magyarországon rendezvényekhez is adta a nevét.
Ennek megfelelően az immár háromszoros magyar bajnok Benik Balázs autójáról is hiányzik majd az OMV felirat. S ezzel a 2007-es bajnoki címben rejlő marketinglehetőségeket is elveszíti a cég. Kétéves együttműködés után az olajvállalat támogatása nélkül vág neki a 2008-as Dakarnak a Szobi Balázs vezette versenykamion is, de a gyorsasági szakágban sem szponzorálják tovább a versenyzőt. A Veszprém Ralinak is új névadó szponzor után kell néznie.
Továbbra sem tett le arról a tervéről az OMV, hogy felvásárolja a Molt, vélhetően ehhez a tranzakcióhoz szeretne az osztrák vállalat minden eurót félretenni, s ezért csökkenti a támogatásokat. A hivatalos indoklás szerint a jövőben a társadalmi területekre és a megújuló energiákra fókuszál a vállalat.
Az OMV szeptember végén jelentette be, hogy megszerezte a Mol részvényeinek 20 százalékát, és ajánlatott tett a cég további részvényeire 32 000 forintos áron. A magyar kormány továbbra is támogatja a Mol függetlenségét.