Nagy számok
Szemből

Szemből

Szemből


A 308-asnál nem találunk extrém változásokat, ahol nem volt rá szükség, ott bölcsen nem bolygatták a meglévő megoldásokat. Ez a törekvés jól látszik már a külsőn is, ahol forradalmi újdonságok nem szúrják ki a szemünket, de erre nincs is igazán szükség.

Elölről nem sok embernek nyerte el a tetszését, – mintha vastag, fekete műanyagból készült fogszabályzót kapott volna – ennek ellenére nekem bejött a bumfordi forma és a furcsa grimasz elöl.

Túlméretes ferdehátú

Hátsó

Hátsó

Hátsó


Tekintélyes méretéből kintről nem sok látszik, inkább egy emésztési zavaroktól felfúvódott 207-esnek tűnik, ami a növekedés mellett megtartotta arányos formáját. Így még az orron díszelgő gigantikus oroszlános térplasztika sem tűnik erőltetett túlzásnak.

A bevált dolgok megőrzésének szellemében megmaradt az előd padlólemeze és ezzel együtt a 2608 milliméteres tengelytávja is, bár a jövevény hosszanti irányban néhány centiméterrel túlnőtte a 307-est.

A pluszcentiket leghamarabb a megnyúlt orron vehetjük észre, és a növekedési hormonoktól az autó hízásnak is indult, felszedett pár tíz kilót, de mostanában szinte minden új modell nehezebb, mint az előd.

Szív

Gumi, műanyag, króm

Gumi, műanyag, króm

Gumi, műanyag, króm


A BMW-vel közös 1,6-os benzines motor remek darab, igazán élvezetes lenne vele a haladás, ha nem egy ekkora testű batárt kéne mozgatnia. A nagy testben is szépen, mélyen muzsikál, jól lehet húzatni, nincs megfojtva, de alacsony fordulaton sem reménytelen vállalkozás erőt nyerni belőle. Jó üzletet csinált vele a Peugeot, de a BMW-nek sincs oka a panaszra a cserébe kapott francia dízel miatt.

Műszaki tartalom

Váltójától viszont a szerkesztőség egyik tagja sem volt elájulva. Hosszú utakon, igazán lágyan, komolytalanul jár a bőrborítású gombban végződő váltókar. Mint a kétnapos puliszkába ragadt fakanál. Igaz, utóbbiban akár hat fokozatot is álmodhatunk magunknak, ellentétben az 1,6-os motorral felszerelt 308-cal. A katalógus szerint a hat fokozat egyelőre csak a kétliteres dízel kiváltsága, de jövőre már az izmosabb, 150 lovas 1,6-os THP és HDI is megkapja majd a hiányolt plusz-sebességfokozatot.

Lapozás után kiderül, mivel hozza ki belőlünk az állatot a kocsi


Futóműve inkább a kényelmes kategóriában indulhat, de a nagyobb útegyenetlenségekkel nem tud mit kezdeni és ezt gyorsan a bent ülők tudomására is hozza kisebb-nagyobb kopogások formájában. Kormányának rásegítése azonban sokkal kevésbé nőies, mint a kistestvér 207-esé. Ha nem is sokat, de valamit érezni abból, mi történik az aszfalt és a kerekek között.

Belső értékek

Tágas

Tágas

Tágas


Odabent remek a hangulat. A szélvédő messze van, a nagy üvegfelület mögül remek a kilátás, amit még egy üvegtető tudna a fellegekbe emelni.

Még sötétben is jól mutatnak a narancssárga háttér-világítású műszerek, elegánsak a krómkerettel megbolondított kerek szellőzők, amelyekből előre öt, a hátsó ülésen utazóknak pedig további kettő ontja a kívánság szerint hideg, vagy meleg levegőt.

Tárolórekeszek mindenütt, a kesztyűtartóban még extra audiocsatlakozót is találni, és a francia stílusban készült ülések is kényelmesek. Kifejezetten jó érzés körültekinteni az autóban.

Karikák egymás mögött

Karikák egymás mögött

Karikák egymás mögött


Szóval igazán minden a helyén van, könnyen elérhető, szépen átlátható és a felhasznált anyagok minőségébe is nehéz volna belekötni. Azért van, akinek sikerült, így a kétárnyalatú belsőben a fekete és barna műanyagelemek vívták ki a színösszeállításokra hiperérzékenyek nemtetszését.

Nekem főleg a kuplungpedál és a gyári szőnyeg románca okozott boldogtalan perceket. Miután huszadszor akadtak össze idegesítően, egy laza mozdulattal eltiltottam egymástól a szerelmeseket, a szőnyeg repült hátra a csomagtartóba, a vérnyomásom pedig visszatért a normális közeli értékre.

Nagy számok

Nagy számok

Nagy számok


A PSA által nagy szorgalommal használt bajuszkapcsoló szerethetetlen indexkarrészlege pedig még egy szelídlelkű hölgyből is képes volt kihozni a vérengző vadállatot, aki még az említett darab autóból való kihajításától sem riadt volna vissza, ha az még egyszer megmakacsolja magát.

Adatok, számok a kattintás után


Műszaki adatok – Peugeot 308 1,6 VTi 120 Le
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 77,0 X 85,8
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 88(120)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160/4250
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,8
Végsebesség (km/h) 195
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,2
Vegyes (l/100 km) 6,7
CO2 kibocsátás (g/km) 159
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4276/1821/1430
Tengelytáv (mm) 2608
Csomagtér (liter) 348/368
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1287/453
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 225/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 509 000
Konkurensek (forint) 0
Tesztelt autó ára (forint) 4 834 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, fékerőelosztó, ködlámpa, állítható magasságú első ülések, bőr bevonatú kormány és váltógomb, elektromos ablakok -tükrök, fedélzeti számítógép, kétzónás klíma,
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Szép belső, jó motor, kicsit gyenge váltóval. Bízzunk benne, hogy megbízhatóbb lesz, mint az előd.
Pontszám (max. 10)   7,25 pont