A 308-asnál nem találunk extrém változásokat, ahol nem volt rá szükség, ott bölcsen nem bolygatták a meglévő megoldásokat. Ez a törekvés jól látszik már a külsőn is, ahol forradalmi újdonságok nem szúrják ki a szemünket, de erre nincs is igazán szükség.
Elölről nem sok embernek nyerte el a tetszését, – mintha vastag, fekete műanyagból készült fogszabályzót kapott volna – ennek ellenére nekem bejött a bumfordi forma és a furcsa grimasz elöl.
Túlméretes ferdehátú
Tekintélyes méretéből kintről nem sok látszik, inkább egy emésztési zavaroktól felfúvódott 207-esnek tűnik, ami a növekedés mellett megtartotta arányos formáját. Így még az orron díszelgő gigantikus oroszlános térplasztika sem tűnik erőltetett túlzásnak.
A bevált dolgok megőrzésének szellemében megmaradt az előd padlólemeze és ezzel együtt a 2608 milliméteres tengelytávja is, bár a jövevény hosszanti irányban néhány centiméterrel túlnőtte a 307-est.
A pluszcentiket leghamarabb a megnyúlt orron vehetjük észre, és a növekedési hormonoktól az autó hízásnak is indult, felszedett pár tíz kilót, de mostanában szinte minden új modell nehezebb, mint az előd.
Szív
A BMW-vel közös 1,6-os benzines motor remek darab, igazán élvezetes lenne vele a haladás, ha nem egy ekkora testű batárt kéne mozgatnia. A nagy testben is szépen, mélyen muzsikál, jól lehet húzatni, nincs megfojtva, de alacsony fordulaton sem reménytelen vállalkozás erőt nyerni belőle. Jó üzletet csinált vele a Peugeot, de a BMW-nek sincs oka a panaszra a cserébe kapott francia dízel miatt.
Műszaki tartalom
Váltójától viszont a szerkesztőség egyik tagja sem volt elájulva. Hosszú utakon, igazán lágyan, komolytalanul jár a bőrborítású gombban végződő váltókar. Mint a kétnapos puliszkába ragadt fakanál. Igaz, utóbbiban akár hat fokozatot is álmodhatunk magunknak, ellentétben az 1,6-os motorral felszerelt 308-cal. A katalógus szerint a hat fokozat egyelőre csak a kétliteres dízel kiváltsága, de jövőre már az izmosabb, 150 lovas 1,6-os THP és HDI is megkapja majd a hiányolt plusz-sebességfokozatot.
Lapozás után kiderül, mivel hozza ki belőlünk az állatot a kocsi
Futóműve inkább a kényelmes kategóriában indulhat, de a nagyobb útegyenetlenségekkel nem tud mit kezdeni és ezt gyorsan a bent ülők tudomására is hozza kisebb-nagyobb kopogások formájában. Kormányának rásegítése azonban sokkal kevésbé nőies, mint a kistestvér 207-esé. Ha nem is sokat, de valamit érezni abból, mi történik az aszfalt és a kerekek között.
Belső értékek
Odabent remek a hangulat. A szélvédő messze van, a nagy üvegfelület mögül remek a kilátás, amit még egy üvegtető tudna a fellegekbe emelni.
Még sötétben is jól mutatnak a narancssárga háttér-világítású műszerek, elegánsak a krómkerettel megbolondított kerek szellőzők, amelyekből előre öt, a hátsó ülésen utazóknak pedig további kettő ontja a kívánság szerint hideg, vagy meleg levegőt.
Tárolórekeszek mindenütt, a kesztyűtartóban még extra audiocsatlakozót is találni, és a francia stílusban készült ülések is kényelmesek. Kifejezetten jó érzés körültekinteni az autóban.
Szóval igazán minden a helyén van, könnyen elérhető, szépen átlátható és a felhasznált anyagok minőségébe is nehéz volna belekötni. Azért van, akinek sikerült, így a kétárnyalatú belsőben a fekete és barna műanyagelemek vívták ki a színösszeállításokra hiperérzékenyek nemtetszését.
Nekem főleg a kuplungpedál és a gyári szőnyeg románca okozott boldogtalan perceket. Miután huszadszor akadtak össze idegesítően, egy laza mozdulattal eltiltottam egymástól a szerelmeseket, a szőnyeg repült hátra a csomagtartóba, a vérnyomásom pedig visszatért a normális közeli értékre.
A PSA által nagy szorgalommal használt bajuszkapcsoló szerethetetlen indexkarrészlege pedig még egy szelídlelkű hölgyből is képes volt kihozni a vérengző vadállatot, aki még az említett darab autóból való kihajításától sem riadt volna vissza, ha az még egyszer megmakacsolja magát.
Adatok, számok a kattintás után
Műszaki adatok – Peugeot 308 1,6 VTi 120 Le | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Furat x löket (mm) | 77,0 X 85,8 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 88(120)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 160/4250 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,8 |
Végsebesség (km/h) | 195 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,2 |
Vegyes (l/100 km) | 6,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 159 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4276/1821/1430 |
Tengelytáv (mm) | 2608 |
Csomagtér (liter) | 348/368 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1287/453 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 225/45 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 509 000 |
Konkurensek (forint) | 0 |
Tesztelt autó ára (forint) | 4 834 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, fékerőelosztó, ködlámpa, állítható magasságú első ülések, bőr bevonatú kormány és váltógomb, elektromos ablakok -tükrök, fedélzeti számítógép, kétzónás klíma, |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Szép belső, jó motor, kicsit gyenge váltóval. Bízzunk benne, hogy megbízhatóbb lesz, mint az előd. |
Pontszám (max. 10) | 7,25 pont |