Ma megkezdődött a 2007-es év utolsó Forma-1-es tesztsorozata a dél-spanyolországi Jerezben. Az első nap leggyorsabbja a BMW-s Nick Heidfeld lett, míg tőle alig lemaradva Jenson Button végzett a másodikként a Hondával. A világbajnoki cím megszerzésének fáradalmait kipihent Kimi Räikkönen a negyedik leggyorsabb volt a Ferrarival.
A nap különlegessége, hogy 10 év után először a Forma-1-es autókra slick, azaz minta nélküli gumik kerültek – az előzetes híreknek megfelelően a Bridgestone minden csapatnak hozott néhány garnitúrát kipróbálásra a hagyományos abroncsok mellett.
Ross Brawn munkába állt a Hondánál
Ross Brawn munkába állt a Hondánál
Fotó megosztása:
Heidfeld mindenkinél gyorsabb volt
Heidfeld mindenkinél gyorsabb volt
Fotó megosztása:
A bajnok visszatért
A bajnok visszatért
Fotó megosztása:
Glock végre kipróbálhatta a Toyotát
Glock végre kipróbálhatta a Toyotát
Fotó megosztása:
A jövő Schumacherje: Hülkenberg
A jövő Schumacherje: Hülkenberg
Fotó megosztása:
Fisichella a bennmaradásért dolgozik
Fisichella a bennmaradásért dolgozik
Fotó megosztása:
Négy csapat próbálta ki a slickeket
Négy csapat próbálta ki a slickeket
Fotó megosztása:
Így nem lesz jó!
Így nem lesz jó!
Fotó megosztása:
Rossiter óvatos
Rossiter óvatos
Fotó megosztása:
Fisichella lelkes, Ralf kevesli a lehetőséget
Fisichella lelkes, Ralf kevesli a lehetőséget
Fotó megosztása:
Visszatért és élre állt
Visszatért és élre állt
Fotó megosztása:
Coulthard lenyomta a Ferrarikat
Coulthard lenyomta a Ferrarikat
Fotó megosztása:
Hamilton így indított
Hamilton így indított
Fotó megosztása:
Heidfeld már 2009-re készült
Heidfeld már 2009-re készült
Fotó megosztása:
Massa is visszajött
Massa is visszajött
Fotó megosztása:
Piquet volt az első a pályán kívül
Piquet volt az első a pályán kívül
Fotó megosztása:
Webber szokás szerint lerobbant
Webber szokás szerint lerobbant
Fotó megosztása:
A 2009-es csomag nem jött be
A 2009-es csomag nem jött be
Fotó megosztása:
Semmiség az egész
Semmiség az egész
Fotó megosztása:
Schumacher előre magyarázkodik
Schumacher előre magyarázkodik
Fotó megosztása:
Háromból kétszer BMW az élen
Háromból kétszer BMW az élen
Fotó megosztása:
Schumi ma nem alázott
Schumi ma nem alázott
Fotó megosztása:
Vettel kiszállt
Vettel kiszállt
Fotó megosztása:
Nagyon belejött
Nagyon belejött
Fotó megosztása:
Hopp, ez sikerült!
Hopp, ez sikerült!
Fotó megosztása:
Az ifjonc mindenkit lenyomott
Az ifjonc mindenkit lenyomott
Fotó megosztása:
Ross Brawn munkába állt a Hondánál
Ross Brawn munkába állt a Hondánál
A slickek, ahogyan mindenki számított is rá, jobb köridőt biztosítottak – az első két helyen végzett pilóta minta nélküli abroncsokon érte el eredményét, míg a legjobb hagyományos gumit használó versenyző, a mclarenes Pedro de la Rosa 0,6 másodperccel maradt el Heidfeld idejétől. A pályára a világbajnoki cím megszerzése óta először visszatérő Räikkönen a spanyol mögött négy tizeddel lemaradva lett a negyedik, ugyancsak hagyományos abroncsokon.
Az ötödik legjobb a Renault potenciális 2008-as versenyzője, Nelson Piquet lett, míg a hatodik időt a négyszeres Champ Car-bajnok, Sebastien Bourdais autózta – a francia bő négytizedet adott Toro Rosso-s csapattársának Sebastian Vettelnek.
Timo Glock a BMW szívességéből már ma debütálhatott a Toyotánál, eredménye a 13. helyre volt jó, épp megelőzte a Renault-tól – és talán az F1-től is – valószínűleg búcsúzó Giancarlo Fisichellát, aki a Force Indiánál tesztelt. Az olasz pilóta a nap elején ugyan megpördült, de az autónak szerencsére nem esett baja.
Fisichella a bennmaradásért dolgozik
Fisichella a bennmaradásért dolgozik
A BMW az öreg róka, Heidfeld mellett a Toyotához távozott Glock tartalék- és tesztpilótai székébe keresett jelölteket – a két fiatal közül az észt Marko Asmer volt a jobb, ő a 18., míg a a spanyol Javier Villa a 20. helyen végzett.
A Williamsnél az új tesztpilóta-jelölt, a versenyzővé előléptetett Kazuki Nakajima utódja nagyon szépen mutatkozott be – a jövő Schumacherjének tartott Nico Hülkenberg két hellyel a japán előtt a 15. lett.
A tesztelés holnap folytatódik.
Teszt, Jerez, 2007.12.04.
Név |
Csapat |
Idő |
1. Heidfeld |
BMW Sauber |
1.19.042 |
2. Button |
Honda |
1:19.712 |
3. de la Rosa |
McLaren-Mercedes |
1:20.083 |
4. Räikkönen |
Ferrari |
1:20.366 |
5. Piquet |
Renault |
1:22.293 |
6. Bourdais |
Toro Rosso-Ferrari |
1:20.615 |
7. Paffett |
McLaren-Mercedes |
1:20.638 |
8. Webber |
Red Bull-Renault |
1:20.682 |
9. Gene |
Ferrari |
1:20.832 |
10. Conway |
Super Aguri-Honda |
1:20.927 |
11. Vettel |
Toro Rosso-Ferrari |
1:21.086 |
12. Rossiter |
Super Aguri-Honda |
1:21.246 |
13. Glock |
Toyota |
1:21.336 |
14. Fisichella |
Force India-Ferrari |
1:21.424 |
15. Hülkenberg |
Williams-Toyota |
1:21.556 |
16. Montagny |
Force India-Ferrari |
1:21.559 |
17. Nakajima |
Williams-Toyota |
1:21.586 |
18. Asmer |
BMW Sauber |
1:21.962 |
19. Kobayashi |
Toyota |
1:22.186 |
20. Villa |
BMW Sauber |
1:23.583 |
|