Győrbe stílszerűen méretes Q7-essel futottunk be. Múlandó felsőbbrendűségi érzésünk egészen a megérkezésig tartott, ahol a többi nagy Auditól eltérően nekünk nem volt helyünk a VIP parkolóban. Hiába, az apró, de fontos kék villogó hiányzott a mi négykarikásunkról.
A bejutás nem volt egyszerű, szétszedették, kipróbáltatták a fotómotyót, videokamerát. A repülőterek cérnakesztyűs zaklatóemberei legfeljebb jelenteni jöhetnének az itt felsorakozott legényekhez. Profin, gyorsan, fájdalommentesen végezték a dolgukat. Mivel nem volt nálunk még egy lapos kavics sem, bemehettünk a roppant fontos emberek közé.
Macskák
Az Audi nem bízott semmit sem a véletlenre. Nemzetközi bemutató ez, így mindent komolyan vettek. Érdekes, hogy a motorjaik gyártását ránk merik bízni, de a rendezvény ételeit, italait, sőt még a hostess lányok nagy része is germán import, de azért akadnak hazaiak is.
Kollégám szerint egy pillantással megállapítható, ki honnan jött. Amíg a németek nyakig begombolkozva, de kötelező mosollyal arcukon támadnak ránk samponízű gyümölcsleveket kínálva, addig az itthoniak nem rejtenek el mindent, de a mosoly is kevesebb. Igazuk is van, vigyorogjanak inkább a pasik.
Hol van Kokó?
Még átverekedjük magunkat néhány kordonon, és csodálatos helyen ücsörögve várjuk a kezdést, amivel nem is csúsztak sokat. Az első percek után rémülten tekintgettünk egymásra, mert azt hittük rossz helyre keveredtünk.
Bokszmeccseket idéző hangulatban énekelte valaki a mikrofonban a színpadra siető nagy emberek nevét, akik hasonló stílusban, öles léptekkel loholtak a pódiumra, majdnem megölve egy szerencsétlen fotóst. Furcsa is volt, hogy nem hajították le magukról az öltönyt, és nem köptek a piros, kék sarokba.
Lapozás után megtudhatják, mi köze az Audinak a nyugdíjreformhoz, és jön a várható ár is
Miután végeztek a mondókájukkal, begördült egy A3 kabrióval Gyurcsány Ferenc is, akit ezúttal nem engedtek a kormány közelébe, be kellett érnie a jobb oldallal. Ez láthatóan kicsit megviselte, mert miután kipattant a kocsiból, nekilátott egy tévéshopos előadásnak.
A végén ugyan nem szólított fel akciós Audi vásárlására, de a kormányzás és autógyártás párhuzamára felhívta a hallgatóság figyelmét. Szerinte a jobb nyugdíjrendszer megalkotása ugyanolyan munka, mint jobb autókat gyártani. Itt felcsillant a szemünk, hiszen megvan a megoldás minden bajra: sok-sok Audi mérnököt a parlamentbe!
Start
A sorozatgyártás ünnepélyes megindítása nagy csalódás volt. Nem láttunk gigantikus piros gombot, amit boldog arccal, egymásba kapaszkodva együtt nyom meg a teljes vezérkar, ami után egyre gyorsuló géphang kíséretében életre kel az 1,2 milliárd forintos szalag, és elkezdi ontani a nyitható tetős A3-ast. Sebaj, valahogy majdcsak feldolgozzuk ezt a traumát. Lényeg, hogy potyogjanak az új magyar Audik
Annyit nagy nehezen megtudtunk, hogy itthon áprilisban érkeznek akereskedésekbe az új modell első példányai, de már februártól meglesz a pontos áruk. Egyelőre az árról annyit tudni, hogy nagyjából 1,3 millió forintnyi plusz spórolt pénzre lesz szüksége annak, aki a sima A3 helyett inkább kabriót vinne haza.
Végezetül igazi stréber módjára még egy röpke gyárlátogatásra is beneveztünk. Megérte, mert itt nem csavarták ki a kezünkből a fotómasinákat, kedvünkre lődözhettünk a szalagok között.