Az építkezés következik
Ma véget ért a találgatás, Fernando Alonso ott folytatja, ahol abbahagyta, a Mclaren után visszatért 2005-ös és 20006-os bajnoki csapatához, a Renault-hoz.

A leszerződés kapcsán adott interjújában így beszélt az új helyzetről:

„Nagyon boldog vagyok. Köztudott, hogy milyen nagyszerű csapat a Renault, és hogy mit értek el a Forma-1-ben. Nem feletkezhetünk meg róla, hogy együtt 2005-ben és 2006-ban is megnyertük a bajnokságot. A Renault az egyik legjobb csapat, egy olyan csaat, amelyik tudja, hogy mi kell a győzelemhez” – magyarázta a spanyol.

Alonso elmondta, hogy novemberben szabadságon volt, nem követte figyelemmel a sorsával kapcsolatos spekulációkat, de amikor visszatért a pihenésről, jókat mosolygott a híreken. Szerinte a lapok elég sok mindent költöttek. Alonsoi azonban maga is komoly dolognak érezte, hogy csapatot vált:

„Egyike vagyok annak a kivételes helyzetben lévő 22 embernek, akik évről-évre Forma-1-es autókkal versenyezhetnek, sőt én még kivételesebb helyzetben vagyok, mert megtehetem, hogy egyik nagyszerű csapatot elhagyom, és egy másik nagyszerű csapatnál kötök ki, míg mások sosem jutnak el az F1-ig. Nem volt könnyű döntés. Szeretném is megköszönni minden csapatnak, akik szerették volna, hogy velük dolgozzak. Végül a sport iránti elkötelezettségük, és a nagyszerű eredményeik miatt választottam a Renault-t.”

Alonso a várakozásokkal ellentétben nagyon elégedett az idén a McLarennél töltött évével, nem bán semmit.

„2007 nagyon jó év volt számomra, bármit is gondolnak az emberek. Szerintem elfelejtik, hogy a Brazil Nagydíj vége előtt 20 körrel még a világbajnokságot is megnyerhettem volna. Az idény elején boldogan aláírtam volna, hogy a szezon utolsó köreiig küzdhetek majd egy újabb világbajnoki címért, teljesen elégedett lettem volna” – értékelte a mclarenes idényt a spanyol.

A kétszeres bajnok a 2008-as kilátásokkal kapcsolatban már óvatosabban fogalmaz:

„Ez egy olyan kérdés, amelyikre senki sem válaszolhat biztosat. A Ferrari persze mindig favorit lesz, aztán azok a csapatok is, amelyeknek nehezebben ment az alkalmazkodás a Bridgestone gumikhoz, remélhetőleg magukra találtak, és újra az élen lesznek. Talán a Renault is az élcsapatok közé kerülhet megint. Most az az első, hogy januárban, februárban a táblázat tetején legyünk, aztán közelebb kell kerülni a dobogóhoz. Nem foghatjuk a szekeret a ló elé, előbb biztosítani kell, hogy az első nagydíjra a lehető legjobb autóval menjünk. A világbajnoksághoz egy tökéletes idény és az kellene, hogy a többiek ne legyenek túl gyorsak” ? latolgatta a világbajnoki esélyeket a 26 éves versenyző.