Ez azt is jelenti, hogy 14,827 millió új autó kelt el Európában az utóbbi 11 hónap alatt, – ami már pozitív mérleget mutat – ez 1,1 százalékkal több, mint a tavalyi ugyanezen időszak alatt.
A stagnáló teljesítmény elsősorban a gyenge nyugat-európai keresletnek köszönhető, hiszen kelet-európai piac továbbra is lendületesen bővül. Persze könnyű nekünk, a kevésből nem nehéz felfelé törni.
Az EU tizenöt régi tagországában novemberben 1,116 millió új autót adtak el, ami 2,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly novemberben. Közben az EU tíz új kelet-európai tagországában csak 100 747 új autó kelt el, 12,4 százalékkal több, mint tavaly a 11. hónapban.
A teljes 11 hónapos időszakot nézve az új államokban 1,068 millió autó kelt el, 14,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban, míg a nyugati államokban 13,365 millió új autót vásároltak – 0,1 százalékkal kevesebbet a tavalyi első tizenegy havinál.
Finnországban és Németországban volt a legnagyobb a visszaesés a tizenegy hónap alatt, 11,9 százalékos, illetve 8,2 százalékos. A másik nagy nyugat-európai piacon, Franciaországban viszont 1,7 százalékos növekedés volt.
Mifelénk november végéig a legtöbb új autó Romániában kelt el, 288 389, ami 26,2 százalékkal több, mint 2006-ban ugyaneddig. Magyarország a 266 543 új autóval szereplő Lengyelországot követi a harmadik helyen. Nálunk az első 11 hónap alatt 159 885 új autóval bővült az autóállomány, ami 7,5 százalékos csökkenést mutat a tavalyi számokhoz képest.
Forrás: MTI