Hiába jó autó a Volkswagen, egyszerűen a piac nem fogadja be, mint prémiumgyártót. A Phaeton nem hozta meg a várt sikert, és nem véletlen, hogy a Nardo szupersportkocsi sem született meg.
Ám a Volkswagen nem adja fel. A Bentley, az Audi és a Lamborghini mellett a VW márkajelzéssel is szeretne sikeres drága modelleket eladni. Már korábban is hallani lehetett, hogy a Volkswagen Phaeton nem tűnik el, utódot kap. A cég külön modelleket és stratégiát tervez, hogy végre igazán meghódítsa az Egyesült Államokat.
Ennek lehet része egy sportkocsi. A pletykák szerint a jövő havi Detroiti Autószalonon Rayra néven egy tanulmányautót állít ki a VW. Az autó igazából nem más, mint egy Audi R8, de Volkswagen-karosszériával.
Ahogy az R8-nál, itt is középre kerül a 4,2 literes V8-as blokk, amely mind a négy kereket hajtja majd. Persze quattro helyett 4Motion néven. A 420 lóerős teljesítményt DSG-váltóval uralhatja a pilóta.
?A célunk az, hogy legyen egy roadsterünk” – mondta Wolfgang Bernhard, a Volkswagen vezetője még 2006 elején. Így lehet, hogy nyitott autót mutatnak be. Már korábban is szó volt egy roadsterről, de akkor a magas fejlesztési költségek miatt lefújták a tervet. Most azonban az Audi technikáját felhasználva olcsóbban is megszülethet a modell.
Ha szeretnék elképzelni a sportkocsit, gondoljunk a korábban látott Concept R tanulmányra.