495 ezer eladott példány után ismét megújul a Mercedes-Benz SLK. A kis roadster második generációja ráncfelvarráson esik át, hogy továbbra is versenyképes maradhasson. Elsősorban a sokkal nagyobb nyílással bíró, s ezáltal sportosabb első lökhárítójáról azonosítható a 2008-as modell, de átalakult a Mercedes-csillag körüli rész is. Hátul a diffúzor látványú lökhárítót, trapéz formájú kipufogókat, illetve az eddig az AMG-modelleken szereplő sötétített lámpaburákat kapott az új változat. Az AMG-modell nem változik.

Megújult a Mercedes SLK 1
Megújult a Mercedes SLK 27


Az utastérben elsősorban a finomabb anyagok alkalmazása jelent újdonságot, de új kormányt is terveztek az SLK-nak. Ezenkívül a jövőben a bluetoothkapcsolat is rendelkezésre áll, így egyszerűen kihangosíthatóak az ilyen telefonok, míg iPodot is egyszerűen csatlakoztathatunk a hifihez. A tető továbbra is 22 másodperc alatt nyílik.

Nagyobb teljesítményt és kisebb fogyasztást nyújtanak a jövőben az SLK 200 Kompressor és 350 modellek. Előbbi 27, utóbbi 33 lóerővel erősebb, mint elődje, így 184, illetve 305 lóerő vár a vezetőre. Érdekesség, hogy a gyár mérései szerint közel egy literrel fogyasztanak viszont kevesebbet a motorok, mint korábban. A négyhengeres beéri 7,7 literrel 100 kilométerenként, a V6-os így 9,2-9,5 litert fogyaszt.

Megújult a Mercedes SLK 28


Változatlan teljesítménnyel rendelhető az SLK 280 (231 Le) és a sportváltozat, az SLK 55 AMG (360 Le) is. Utóbbinál nemigen foglakoztak a fogyasztással, hisz nem arról szól, míg a kisebbik V6-os 0,4 literrel kevesebbet fogyaszt. Alapfelszereltségként a kisebb benzinmotorok hatfokozatú manuális váltót kapnak, de felárért automata is kérhető, az SLK 200-hoz ötfokozatú, míg a többihez a sportváltozat hétsebességes váltóműve jár.

Műszaki újdonság a már más modelleknél alkalmazott változó áttételű kormány. Ennek hatására városi tempónál kis kormányelfordításra is direkten reagál a kocsi, viszont nagy tempónál és parkoláskor kevésbé érzékeny.