Hat európai autógyártónak komoly büntetést kell fizetnie, mert megszegték az import járművekre vonatkozó amerikai szabályozást 2007-ben. A legnagyobb büntetést a már felbomlott DaimlerChrysler kapta, amelyhez többek között a Mercedes járművei is tartoznak. Ennek a cégnek 30,3 millió dollárt, azaz 5,223 milliárd forintnyi büntetést kell fizetnie.
A BMW büntetése 5,1 millió dollár (879 millió forint), a Porschénak 4,6 milliót (793 millió forint), a Maseratinak 1,4 milliót (241 millió forint) kell befizetnie. A Volkswagenre 1 millió (172 millió forint), a Ferrarira 842 160 dolláros (145 millió forint) bírságot szabtak ki. Eddig a rekordot a BMW tartotta, amelynek 2002-ben 28 millió dolláros bírságot kellett befizetnie.
A büntetéseket a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Felügyelet (NHTSA) szabta ki, a 2006-ban a piacra bevezetett import személyautók alapján, azaz hogy a gyártó flottafogyasztása így mennyivel lépte át az előírt értéket. Azért azt érdemes megjegyezni, hogy csak a személyautók számítanak, a szabadidő-autók, a pickupok, a kisteherautók, amikkel az amerikai autógyártók annyira sikeresek, sokkal magasabb fogyasztásuk ellenére sem számítanak.
A DaimlerChrysler esetében a 2006-os modellév flottafogyasztása 24,8 mérföld/gallon (1609 km/3,785 liter), ami 9,5 liternek felel meg 100 kilométerre vetítve, míg a szabályozás szerint maximum 27,5 mérföld/gallon (8,6 L/100Km) a még megengedhető. A jövőben további szigorítás várható. A Mercedes és a BMW dízelmodellekkel szeretne javítani a helyzetén, amellett, hogy a Dailmernek a smart, a bajoroknak meg a MINI eladásai is segíthetnek. A jövőben a hibrid modellek bemutatása is csökkentheti a cégek flottafogyasztását.