Bár a Mercedes GLK hivatalos premierje a Detroiti Autószalonon lesz január közepén, a szabadidő-autót már a Szex és New York forgatásán lekapta egy ügyes lesifotós. Persze a képekből akkor csak a külsőt ismerhettük meg, de a Mercedes most mindent elárul.

A két hét múlva Detroitban bemutatkozó modell, a Vision GLK Freeside még csak tanulmány, de az ígéret szerint szinte teljesen megegyezik a 2008 őszén gyártásra kerülő szériamodellel.

A GLK neve önmagáért beszél, a G a G-osztály terepjáró tulajdonságait idézi meg, az L a luxusra utal, míg a K a ma kötelező kompakt jelleget hangsúlyozza. Ahogy a név, úgy a forma is igyekszik magában egyesíteni a G-osztály klasszikus szögletességét a mai Mercedes-modellek dinamikus vonalaival, sikerrel alakítva ki a modern egyen-SUV-ktől eltérő karaktert.

A terep- és a városi jelleg minél jobb összeházasításában nagy szerepet szánnak az ún. Agility Control felfüggesztésnek, amely a különböző útviszonyokhoz automatikusan alkalmazkodva javítja a vezetési élményt.

A GLK Freeside a Mercedes 2,2 literes, négyhengeres BLUETEC CDI motorját kapja, amely 170 lóerőt présel ki magából, és természetesen a lehető legalacsonyabb károsanyag-kibocsájtást biztosítja.

Piknik után koszos lesz...
Piknik után koszos lesz...

Piknik után koszos lesz…

Piknik után koszos lesz…


A dízeles erőforráshoz a 7G-Tronic nevű hétsebességes automata váltó kapcsolódik, amely a terephez egy gombnyomásra a fokozatokat eltolva alkalmazkodik – természetesen manuális módba is kapcsolható, ilyenkor a kormány mögött található fülekkel lehetséges a váltás. Egy másik kapcsolóval a GLK a lejtőn való haladáshoz optimalizálja sebességet. A kompakt-SUV a terepen elengedhetetlen 4MATIC összkerékhajtást kapta.   

A beltér a bőrrel, és fekete-fehér kontrasztú kiegészítőkkel éri el az elegáns, de modern összhatást. A GLK természetesen sokat „tud”, „előrelátó” biztonsági rendszer, intelligens világítás, front-, oldal, és térdlégzsákok, a multimédia-rendszer a hátul ülők számára, és automatikus klíma a kínálat.