Hamarosan nagyobb teljesítménnyel is piacra kerülnek a Ford sportmodelljei. A Fiesta és Focus ST erősebb modelljeihez az elemeket a Mountune cég készítette el, de azokra érvényes a Ford garanciája, és hamarosan megrendelhetőek lesznek a kereskedésekben. Jó hír az ilyen autót birtoklóknak, hogy a nagyobb erőt adó elemek külön is megvásárolhatók, így a használt autókba is beépíthetők.

A 2,0 literes szívómotorral szerelt Fiesta ST esetében ez új hengerfejet, vezérműtengelyeket, kipufogót, illetve motorvezérlést jelent. A versenyautókhoz illő átalakítás nyomán a kisautó 150 lóerős teljesítménye 185-re emelkedik, s ezzel a kocsi nyolc másodperc alatt gyorsulhat százra, a végsebessége durván 8 km/órával nő meg.

Versenyautós technikával
260 lovas lehet a Focus

260 lovas lehet a Focus

260 lovas lehet a Focus


Ennél is ütősebb az áthangolt Focus ST. A 2,5-es turbómotor esetében nem kellett nagyon komoly átalakításokat végezni, kicserélték a légszűrőt, a kipufogót, illetve újrahangolták a vezérlést. 225 helyett így már 260 lóerős a gép, amely így  6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Míg a Fiestához 322 ezer, a Focushoz 510 ezer forintnak megfelelő fontért lehet megvásárolni a csomagot.

A Mountune nem egy egyszerű kis manufaktúra. A Ford mellett más cégeknek is készítenek versenymotorokat, így a Hyundai Accent WRC, vagy a dakaros VW Touareg motorja is itt készült, de az Ascari BMW motorját is ők vették kezelésbe.