A prodrive-os Dave Richards szinte teljesen lemondott a Forma-1-ben való indulásról. Bár a motorsportszakember pályázatát két évvel ezelőtt az FIA elfogadta, és meg is kapta az engedélyt, hogy 2008-ban 12. csapatként csatlakozhasson a Forma-1-es mezőnyhöz, a jogi keretek miatt mégis füstbe ment a terv.
Richards annak tudatában, és azzal a szándékkal kívánt belépni a Forma-1-be, hogy kész autót vásárol majd más csapattól, idén a meg is indította a tárgyalásokat a McLarennel. A Williams és a Spyker vásárolt autók elleni fellépése miatt azonban a 2007 végén lejárt Concorde Agreementet nem fogják megváltoztatni úgy, hogy a Prodrive beléphessen.
„Az új Concorde Agreement szerint minden csapatnak konstruktőrnek kell majd lennie, a belépés korlátja hatalmas lesz. Bejutni és még versenyképesnek is lenni egyszerűen lehetetlenné válik, így fel kell tennem a kérdést magamnak, hogy belevágjunk-e. Egyelőre várok, mást nem tehetek, nincs befolyásom. Mindent megtettem, most megvárjuk amíg minden rendeződik, és meglátjuk mi lesz” – mondta Richards egy autósport-találkozón.
Ha az új Concorde Agreement megerősíti, hogy minden csapatnak saját autóval kell versenyeznie – a Toro Rosso és a Super Aguri két év haladékot kapna -, akkor Richards nem gondolkodna tovább a Forma-1-be való beszálláson.
„Én kezdettől fogva világosan kifejeztem, hogy hogy is szeretném csinálni. Csakis azért kezdtünk bele, mert úgy volt, hogy a szabályok engedik majd [az autók vásárlását]. Ha a szabályok megváltoznak megint, akkor majd újraértékeljük a helyzetet.”
Richards szerint a vásárolt autók kizárása rossz a sportnak, főképp a nézőknek.
„Ez ostobaság. Csakis a nagyvállalatoknak jó ez, amelyeknek kifogyhatatlan forrásaik vannak, és ez nem szolgálja a sport érdekeit. A mezőny eleje és vége közt ma meglévő egyenlőtlenség egyáltalán nem egészséges, szerintem az FIA jó úton járt két éve, amikor meg kívánta engedni az autók vásárlását. Ezzel a Prodrive-féle csapatok versenyképesen indulhattak volna, a fiatal tehetségek mutatkozhattak volna be, lendületesebb lett volna az egész, és a közönség ezt akarja. Nem akarják évről évre ugyanazokat az embereket látni a rajtrács elején”