Megérkezett a Mercedes-Benz CLS első kihívója, amit azonban nem az Audi vagy a BMW készített el, hanem a Volkswagen. A Detroiti Autókiállításon bemutatták a Passat CC-t, ami nem coupe-cabrio, hanem négyajtós kupé. Ezzel pedig egyértelműen a prémiumkategória felé nyit a Volkswagen, mi sem jelzi ezt jobban, mint az eddig csak a Phaetonban elérhető szellőztetett ülések, amik bekerültek az új modellbe is.
A vonalvezetésében a Peugeot 607-esre erősen hasonlító autó természetesen a normál Passatra épül, viszont 3 centivel hosszabb (4796 mm), illetve 5 centivel alacsonyabb (1420 mm) annál. Igazi érdekessége az első utasok fölé hajló első szélvédő. A különleges járműben 4 utasnak jut hely, mialatt a csomagtartó 535 literes.
Számos műszaki újdonság jelenik meg a modellben. Ilyen a „Lane Assist”. A „sávsegítő” akkor lép üzembe, ha a vezető úgy hagyja el a kijelölt sávot, hogy nem használja az irányjelzőt. Ilyenkor az autó nemcsak jelez, mint más modellekben, de kissé ellenkormányoz is. A cél egyértelmű: csökkenteni azon balesetek számát, amelyek sávelhagyásból következnek a közutakon, ami nem is kevés az összes baleset 14 százaléka.
Emellett bekerül a coupé Passatba az általunk is próbált automata parkolórendszer második generációja. A „Park Assist” már nemcsak az út jobb oldalán hosszában lévő parkolóhelyekre, hanem a hagyományos parkolókba is képes önállóan beállni.
Amellett, hogy távolságtartó tempomattal is elérhető a Passat, amely automatikus fékez és gyorsít a beállított értékeknek megfelelően, de aktív futómű is kérhető. A „Dynamic Drive Controllal” normál, sport és komfort beállítások közül választhat a vezető, de ilyenkor a szervokormány hangolása is változik.
Ötféle motorral indul a Passat CC gyártása, a három benzines mellett két dízelmotor is a kínálat része. Az 1,8 literes közvetlen befecskendezéses turbómotor 160, míg 2,0 literes testvére 200 lóerős. Alapkivitelben mindkettőt hatsebességes manuális váltóval szerelik fel, ám felárért az erősebbhez hagyományos automata, míg a kisebbhez egy vadiúj hétfokozatú duplakuplungos DSG kérhető.
A modellhez talán leginkább illő 3,6-os V6-os 300 lőerőt teljesít Európában, az USA-ban viszont csak 280 lóerőt. Nem is nagyon éri meg a tengerentúlon megvenni, mert amíg Európában 250 km/óránál fogja vissza az elektronika a V6-ost, addig ott már 210-nél megteszi ezt, így a kisebb motorral szerelt változatok is gyorsabbak nála. Európában hatfokozatú DSG-vel, az USA-ban hatfokozatú Triptronic automatával szerelik a kocsit.
A kínálat részeként a 2,0 literes commonrail dízelmotor 140 illetve 170 lóerős változatai is rendelhetők lesznek. Felárért a hatfokozatú manuális váltó helyett hatfokozatú DSG-vel is kaphatóak lesznek.
Németországban a Volkswagen emdeni gyárában készül a Passat CC, amelyet 2008 második negyedévében kezdenek értékesíteni Európában, majd az év vége felé Észak-Amerikában.
MŰSZAKI ADATOK:
Volkswagen Passat CC | |
1.8 TFSI | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 160 Le / 250 Nm |
Végsebesség: | 222 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 8,6 s |
Átlagfogyasztás: (l/100 km) | 7,6 l |
2.0 TFSI | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 200 Le / 280 Nm |
Végsebesség: | 237 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 7,6 s |
Átlagfogyasztás (l/100 km): | 7,9 l |
3.6 FSI | |
Teljesítmény / Nyomaték | 300 Le / 350 Nm |
Végsebesség: | 250 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 5,6 s |
Átlagfogyasztás: (l/100 km): | 10,1 l |
2.0 TDI | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 140 Le / 320 Nm |
Végsebesség: | 213 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 9,8 s |
Átlagfogyasztás (l/100km): | 5,8 l |
2.0 TDI | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 170 Le / 350 Nm |
Végsebesség: | 227 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 8,6 s |
Átlagfogyasztás (l/100km): | 6,0 l |
Videón a Passat Coupé