Fiatal, de vége van?
2003 óta van a piacon a Golf ötödik generációja, így elvileg még sok van hátra az életciklusából. Vagy mégsem, hiszen már tesztelik az új változatot, amely sokat örököl elődjétől, de mégsem egyszerű modellfrissítésnek felel meg, teljesen új modell lesz. Az tény, hogy jön a Golf VI, de egyelőre még nem tudni pontosan mikor ér ide. Erről eltérő információk szivárogtak ki a Volkswagen berkeiből.
Az egyik variáció szerint már idén, a szeptemberi Párizsi Autószalonon bemutatkozhat az új autó, így a legfontosabb németországi piacon már az év végén kapható lenne, míg a kisebb országokba, így hazánkba csak 2009 tavaszán érkeznek a hatos Golfok. Más verziók szerint fél, illetve egy évvel tolódik el a fenti eseménysor.
Mindez azért van, mert bár nem fogy rosszul a Golf, a vezetőség mégsem elégedett, ezért előrébb akarta hozni a hatodik generáció bemutatását, ám a tervezők egyes hírek szerint túl vad orrészt rajzoltak, amit Martin Winterkorn, a konszern vezetője nem fogadott el, így az újratervezés miatt tolódik a bemutató. Érdekesség, hogy a Golf V anno a túl savanyú forma miatt nem tetszett elsőre a vezetőségnek.
Klasszikus sok változatban
Annyi azonban bizonyosnak tűnik, hogy a hatodik Golf követi elődei hagyományát. Nem a karosszériával akar nagyon újat mutatni, elsődleges fegyvere a nagyon széles kínálat lesz, amihez komoly minőséget társítanak majd.
Amellett, hogy lesz három-, ötajtós és egyterűs Golf Plus, készül majd kombi, és terepjárónak öltöztetett Cross kivitel is, de nem hiányzik az alacsony fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra kihegyezett Bluemotion sem. Az igazán környezetbarát kivitel azonban hibridhajtást kap majd, a sebességőrülteknek készül a GTI és az R modell.
Ami a külsőt illeti, megőrzi markáns golfos jegyeit a hatodik generáció, megmarad a vastag C oszlop és az emelkedő övvonal is. Hátul a Tiguánéra emlékeztető, de szögletesebb lámpákat alkalmaznak, és már elöl sem íves, hanem szögletes fényszó lesz, benne az Audinál már alkalmazott LED-es nappali fénnyel.
1,2-es benzinmotor és 1,6-os dízel lesz az alap, de azért lesz 300 lóerős is. Folytatás a következő oldalon, de előtte titkos videó az új autóról
Nem a méret, az ár a lényeg
A cél állítólag az, hogy a Golf VI leginkább a Golf IV sikerét hozza: feltűnő krómrészek nélkül is stílusosnak és értékesnek mutassa magát. Így az új Golfon semmiképp sem lesz a Jettán vagy a Passaton alkalmazott krómozott hűtőmaszk, helyette egy egyszerűbb, de sportosabb elemre lehet számítani.
Nem tervez új padlólemezt a VW, hanem a Golf V alapjaira építi fel az új modellt, amelynek tengelytávolsága és hossza is csak minimálisan nő. 4,22 méteresnek ígérkezik a hatodik Golf 2,6 méteres tengelytávval.
Ez is része a vezetés törekvésének, hogy minél olcsóbban és minél gyorsabban készülhessen az új Golf. A Spiegel beszámolója szerint jelenleg 48 munkaóra alatt készül el egy Golf, ami kifejezetten rossz érték.
A hatos Golf esetében a cél, hogy fele ennyi idő alatt összeszereljék, illetve elmaradjanak olyan költségek, mint az ajtók pótlólagos beállítása, ami a Spiegel szerint autónként 300 eurójába kerül a Volkswagennek. A konszern ugyanis szeretne minél nagyobb haszonra szert tenni a legsikeresebb modelljének eladásaiból.
Bevált és új elemek a sikerért
Megtartják az ötös Golf első és hátsó futóművét is, de finomítanak rajta. A négylengőkaros hátsó rendszert is olcsóbbá szeretnék tenni, amellett, hogy elsődleges a vezetési élmény javítása. Újdonságként megjelennek majd a kínálatban a változtatható keménységű lengéscsillapítók.
Motorok terén viszont csak a legjobbak kerülnek a Golfba. Ha hihetünk az információknak, vége a régi kis szívómotoroknak, csak turbómotorokkal készül a kocsi. Igazi újdonság lesz az 1,2-es benzines és az 1,6-os dízelmotorok megjelenése. A dízelmotorok csak közös nyomócsöves befecskendezéssel készülnek, a Golfból eltűnik a PD TDI. Emellett feltűnik egy öthengeres motor is. A 2,5-es blokk két szekvenciálisan működő turbón keresztül jut levegőhöz, hogy aztán 300 lóerőt termeljen, ez kerülhet majd a jelenlegi csúcsváltozat, az R32 helyére.
A Golfból eltűnik a hagyományos automataváltó, helyette hat és hétfokozatú DSG-t választhat az, akinek a manuális nem jön be, az elsőkerék-hajtás mellett 4Motion négykerék-hajtás is a kínálat része lesz.
Motorkínálat – Golf VI | |
Benzinesek | |
1,2 TFSI | 105 LE |
1,4 TSI | 122, 140 és 170 LE |
1.8 TSI | 160 LE |
2.0 TFSI | 200 LE |
2.0 TFSI – Golf GTI | 265 LE |
2.5 TFSI | 300 LE |
Dízelek | |
1.6 TDI | 90 és 110 LE |
2.0 TDI | 140 és 170 LE |
2.0 TDI | 204 LE |