Ma a spanyolországi Valenciában küldte pályára új autóját a Williams és a Renault is. A csapatokat reggel sűrű köd fogadta a pályán, így a Williams FW30-asának felvezető körén kívül semmi sem történt délig, amíg a látási viszonyok lehetővé nem tették a munkát.

A Williams idén nem rendez hivatalos bemutatót 2008-as autójának, az FW30-ast ma egyszerűen kitolták a pályára. Az autót a tesztpilóta, Nico Hülkenberg vezethette elsőként. Az FW30 a tavaly autó egyenes leszármazottja, látványos különbségek nincsenek.

„A fejlesztésnél a teljesítmény növelésére, a részletek finomítására és a súlyelosztásra koncentráltunk. Letisztultabb autót terveztünk. Az FW30-as előrelépést jelenthet, ha a sok apró fejlesztés mind összeadódik” – mondta Sam Michael, a csapat technikai igazgatója.

Az autó, ahogy a múlt héten, most is új festéssel érkezett a pályára, ezen a héten a Williams a csapat  összes eddigi támogatójának és a szurkolóknak mondott köszönetet. A csapat jelenlegi 519 tagjának  nevét pedig az autó orrára írták fel, távolról Adidast idéző három oszlopba.

Az FW30-ast elsőként kipróbáló Hülkenberg délután az autóval kicsúszott, és megrongálta a padlólemezt, így a rossz idő miatt amúgy is rövid napon csak 20 kört teljesített.

Az FW30 egy kört tett meg
20 kör után így fejezte be a kisebbik Nico

20 kör után így fejezte be a kisebbik Nico

20 kör után így fejezte be a kisebbik Nico


A Williamsnél holnap Kazuki Nakajima és Nico Rosberg ülnek majd az autóba.

A Renault-nál nem is próbálkoztak az új autó pályára vitelével délelőtt, Alonso dél tájékán merészkedett elő a garázsból az R28-assal.

Az új Renault orrát is lejjebb eresztették, az első szárny pedig teljesen átalakult. Megjelent a McLaren-féle hídszárny, az alsó légterelőelemek pedig a hagyományosabb „lógatott” rögzítés helyett szervesen kapcsolódnak az orrhoz. A pilótafülke előtti szárnyacskák mérete jócskán megnőtt, míg a tükrök az oldalsó léterelőelemekről visszakerültek a törzsre. Az oldalszekrény karcsúbb lett, az autó „behúzta a hasát”, és hátul is sokkal ívesebb formát kapott.

Alonso az új Renault-val 39 kört teljesített. A két versenyző közül a spanyol jelentősen gyorsabb volt, legjobb köre másfél másodperccel előzte meg Hülkenbergét.

Holnap a többi csapat is csatlakozik a Williamshez és a Renault-hoz Valenciában, azonban az időjósok arra figyelmeztetnek, hogy bár kedden szép idő várható, szerdán és csütörtökön újra visszatérhet a köd.

Teszt, Valencia, 2008.01.21.

1. Fernando Alonso      Renault                      1:13.027
2. Nico Hülkenberg       Williams-Toyota          1:14.559