Az kátyúviszonyok javulása számokban is kimutatható: míg 2005-ben összesen 91 ezer, 2006-ban 73 ezer, tavaly pedig 16 ezer lyukat foltoztak be. 2008-at 400 új gödörrel kezdte a főváros. Az úthibák többsége inkább elszórtan, még felújításra váró utakon található, de az FKF-nél már nem tartanak számon kimondottan „fertőzött” szakaszt, mint amilyen korábban a Szentendrei vagy a Soroksári út volt – írja a Népszabadság.
Az FKF hetente kétszer átvizsgálja az ezer kilométernyi útvonalat, regisztrálja és javítja az újabb hibákat. Az időjárás kedvez a munkának, idén kivételesen korán hozzákezdhettek a télen ún. hideg foltozással készült javítások felszámolásához és a lyukak végleges kijavításához.
A kátyúk által okozott autós károk mennyisége is jelentősen csökkent: tavaly „csak” 365 alkalommal, azaz naponta egy autós járt rosszul az úthibák miatt. Elsőre ez sem tűnik kevésnek, de ha figyelembe vesszük, hogy 2004-ben 4059, 2005-ben 3820, 2006-ban pedig 2374 esetben jeleztek kátyú okozta jogos kárigényt az FKF-nél, máris más a helyzet.
A cégnél minden bejelentést alaposan kivizsgálnak, az esetek egy része ugyanis nem fővárosi, hanem kerületi kezelésben lévő útvonalon történik. A kátyús baleseteket bizonyítani is kell – bár bejelentéseket mindenképp kivizsgálják -, fénykép, tanú vagy rendőrségi jegyzőkönyv gyorsíthatja az eljárást – figyelmeztet Csanádi Csaba közútfenntartási igazgató. Csanádi bízik benne, hogy a fővárosi útjavítási program folytatásával a jövőben egyre kevesebb vitás ügyük lesz. A tervek szerint a következő három évben újabb 300 kilométernyi útburkolatot újítanak fel.
Forrás: Népszabadság