A német flottavásárlók segítik a 3-ast az összeurópai 10. helyhez
Idén eltűnik az Ignis, de tavaly még dobogós volt

Idén eltűnik az Ignis, de tavaly még dobogós volt

Idén eltűnik a tavaly még dobogós Ignis Ignis


Érdekesen fest az arány, ha a magyarországi újautó-eladásokat nézegetjük: az Astra, az Octavia és a Yaris együttesen sem érik el a Swift darabszámát, pedig benne vannak a TOP 10-ben.

Itthon a Suzuki 1997 óta áll az élen a márkák között, a zsinórban 11. elsőséget is a Swift betonozta be, mert ezt az autót a legtöbbünknek van esélye kifizetni és fenntartani.

Háromszor is Suzuki

2005 eleje, a modellváltás óta még szűkült is a választék, de ez nem ártott a darabszámoknak.

Nekünk az Astra Classic II kell

Nekünk az Astra Classic II kell

Nekünk az Astra Classic II kell


Régen az ezres és az egy-hármas mellett az ezerhatos Swift Sedan és az összkerekes csapott hátú képviselte az egzotikumot, ma már nincs itthon 4×4-es, de kaptunk egy bitang jó Swift Sportot.

A derékhad persze az ötajtós, 1,3 literes GLX két légzsákkal és manuális légkondival, amelynek odaítélhetjük a Magyarország Legfontosabb Új Autója címet.

Fordok, Opelek, Skodák

Az első tízben a három Suzukin kívül 2-2 Ford, Opel és Skoda is van a Jato Dynamics adatai szerint. Az SX4 és az Ignis mögött az Astra az első kompakt autó a ranglistán, de nem a H, hanem a Classic II-ként továbbélő előző modell.

Európában 3. a Focus, nálunk is jól áll

Európában 3. a Focus, nálunk is jól áll

Európában 3. a Focus, hazánkban is jól áll


Az átlagos autók versenyében mi is az élre helyeztük, épp azért, amiért ennyien pénzt adnak érte: viszonylag nagy, gazdaságos és biztonságos autó, elismert márkanévvel.

Szorosan együtt mozog az 5-6. helyen a Skoda Fabia és a Ford Focus. Most kihúzhatnánk magunkat, hogy mi magyarok mennyire ügyesen tudunk autót választani, de a Focust valószínűleg nem a futóműve és a kormányzása viszi előre a statisztikákban, hanem az árkedvezmény és a sok flottaautó.

Még egy japán: Yaris

Itthon tizedik a Yaris

Itthon tizedik a Yaris

Itthon tizedik a Yaris


Mögöttük jön az Octavia, de nem az előző, a Tour, hanem a második generáció. Az itthon eladott Octaviák egészen mások ma, mint 6-8 éve voltak.

Régebben kevés kivétellel alapfelszereltséggel vitték, a jelenleginél már ritka a puritánság. A nívós felszereltség mellé a vásárlók többségének elég az alapmotor, elporoszkálnak az 1,4-es Octaviával.

A legnépszerűbb autók között az első mellett a 10. helyen is egy japán modell áll, méghozzá a Toyota Yaris. A Yaris révén a legkeresettebb autók között 6:4 arányban a kisautók dominálnak, mert az SX4 is inkább kiskocsi, mint kompakt autó.

Magyarországi TOP 10, 2007
Típus / darabszám
Suzuki Swift 15 661
Suzuki SX4 7941
Suzuki Ignis 7272
Opel Astra Classic II 6591
Skoda Fabia 6499
Ford Focus 6255
Opel Astra H 6047
Skoda Octavia 5043
Ford Fiesta 4784
Toyota Yaris 4125

Forgalombahelyezési adatok. Forrás: JATO Dynamics

Európában a franciák átrendezik a ranglistát, folytatás következik


Az összeurópai eladásokat nézve is a kisautók a legnépszerűbbek, de ott nem a pénzhiány, hanem a városi életforma miatt. A Top 10-ben jórészt azok a kisautók szerepelnek, amelyeket az ember fejből is odatippelne, bár az itthon kedvelt Fabia messze nem fér bele az első tízbe. A Corsa, a Clio, a Grande Punto és a hatévesen még mindig sikeres Fiesta viszont ott szerepel.

Élen a Peugeot 207
Az eladások alapján a 207 az Európa-bajnok

Az eladások alapján a 207 az Európa-bajnok

Az eladások alapján a 207 az Európa-bajnok


437 505 autóval tavaly a Peugeot 207 volt egész Európa legkapósabb autója. A 207-est nemcsak a francia piac tolja, Spanyolországban és Nagy-Britanniában is nagyon jól fogy. A 2007-ben második Golf évekkel ezelőtt elvesztette elsőségét, hiába vezet Európa messze legnagyobb autópiacán, Németországban.

Arra viszont elég Németország ereje, hogy teljes Európát véve is az elsők közé segítsen két középkategóriás autót. Arról már írtunk, hogy a prémiummodellek darabszámaival egyedül a Passat képes konkurálni, amely Európa 9. legkeresettebb autója. Idén majdnem 10 százalékot estek az értékesítései, így már csak párezer autóval előzi meg a 3-as BMW-t.

A flották tolják a BMW-t

A németek a Golfban hisznek, amely az európai második

A németek a Golfban hisznek, amely az európai második

Nem kérdés: a németek a Golfban hisznek amely az európai második


A kontinens elsőszámú autópiacát a flották uralják, ezért a legnagyobb darabszámban fogyó autók között az első Golf és az ötödik Astra három középkategóriás modellt fog közre. A vállalkozások ugyanis drágább, menőbb autókat engedhetnek meg maguknak, mint a magánemberek.

Spanyolországban az alsó középkategóriás autók különösen keresettek más országokhoz képest, ezért a legjobb ötben három kompakt autót is találunk, de meglepő módon csak egyetlen SEAT-ot, az Ibizát.

Összeurópai TOP 10, 2007
Típus / darabszám
Peugeot 207 437 505
Volkswagen Golf 435 055
Ford Focus 406 557
Opel/Vauxhall Corsa 402 173
Opel/Vauxhall Astra 402 044
Renault Clio 382 041
Fiat Punto 377 989
Ford Fiesta 355 933
Volkswagen Passat 300 566
BMW 3-as sorozat 295 312


Hazai előnyben

Franciaországban a Clio vezet

Franciaországban a Clio vezet

Franciaországban a Clio vezet


A spanyolt kivéve az öt legfontosabb európai piacon megfigyelhető, hogy a hazai márkákat vagy az adott országban készülő autókat részesítik előnyben a népek. Németországban 5/5 az arány, de a franciaországi Top 5-be is csak Renault, Peugeot és Citroën fér be.

Olaszországban a Fiat-csoport a két első mellett az ötödik helyet is viszi. A briteknél hazainak számító Ford és Vauxhall autói mellé csak a Peugeot 207 slisszolt be az első ötbe, amelyet egy ideig a szigetországban is gyártottak. A hazai termékek preferálása rokonszenves és érthető is, mivel egy francia autógyár tud leginkább olyan autókat fog gyártani, amilyenre a gallok vágynak.

Az 5 nagy európai autópiac legkeresettebb autói 2007 első 10 hónapjában
Franciaország
Renault Clio 122 346
Peugeot 207 110 983
Renault Scénic/Grand Scénic 88 687
Peugeot 307 61 036
Citroën C4 Picasso/Grand C4 Picasso 57 112

Nagy-Britannia
Ford Focus 103 023
Vauxhall Astra 99 940
Ford Fiesta 91 036
Vauxhall Corsa 82 948
Peugeot 207 59 878

Németország
Volkswagen Golf 120 899
Volkswagen Passat 88 525
BMW 3-as sorozat 86 968
Audi A4 69 817
Opel Astra H 68 832

Olaszország
Fiat Punto 192 429
Fiat Panda 147 735
Ford  Fiesta 81 615
Opel Corsa 61 724
Lancia Ypsilon 59 497

Spanyolország
Ford Focus 58 075
SEAT Ibiza 47 460
Citroën C4 45 465
Peugeot 207 44 453
Renault Mégane 38 054

Regisztrációs adatok, 2007. januártól október végéig. Forrás: JATO Dynamics