Új irányba tereli az alternatív hajtásra vonatkozó fejlesztéseit a BMW. A hidrogén helyett jöhet a tisztán elektromos hajtás. Erről Jochen Schmalholz, a BMW cég kutatórészlegének vezetője beszélt nemrég ausztrál újságíróknak.
A bajorok több mint 25 éve kezdtek el foglalkozni a hidrogénnel mint alternatív üzemanyaggal. Már a „cápa” BMW-kből is volt hidrogénhajtású. A jelenlegi hetes sorozatból pedig már szériamodellnek nevezhető változat van.
A BMW Hydrogen 7-esből eddig 100 darab készült, a benzin-hidrogén hibridek 12 hengeres motorja 260 lóerőt teljesít, csúcssebessége 230 km/óra. Hidrogén-üzemmódban közlekedve a BMW kipufogógáz-kibocsátása a vízpárától eltekintve gyakorlatilag nullára csökken.
Csakhogy továbbra is gondot jelent a járművek tankolása, ugyanis összesen csupán öt folyékony hidrogént „forgalmazó” kút van a világban, 1 az USA-ban, 4 Németországban. Schmalholz úgy látja, hogy ezért legalább még 15-20 év, mire a hidrogénhajtás elterjedhet. Így a BMW köztes megoldásként a tisztán elektromos hajtással kezdett foglalkozni, amely 5-10 év alatt simán piacra kerülhet.
Jelenleg azt vizsgálják, hogy az elektromos hajtás-e a megfelelő irány a BMW jövője szempontjából. 2007 őszén az X6-osból már készült hibridváltozat a Frankfurti Autószalonra. Abban két elektromotor és egy elektronikus, változó áttételű sebességváltó csökkentette a normál motor fogyasztását. Az X6-os képes csak elektromos módban is működni.
Elsőként várhatóan ez a hibrid hajtás jelenhet meg a szériamodellekben, majd a technológia – főként az akkumulátorok – fejlődése nyomán jöhet a tisztán elektromos BMW. Ehhez persze az is kell, hogy a jelenlegi kutatások azt mutassák, a BMW vevői szeretnének ilyen autót, illetve számos teszten is bizonyítaniuk kell a villanymotoroknak, különben a vezetők nem adnak neki zöld utat. Az biztos, hogy hamarosan elkészül az első koncepcióautó.