Ismét Esztergomba tartunk, ezúttal a Suzuki Splash sorozatgyártásának megindítására. Nemrég már jártunk erre, akkor a világon elsőként vezethettük is a japán márka legújabb kiskocsiját.
Könnyen bejutottunk a gyár területére, elmaradtak a szokásos zaklatások, amelyekkel a roppant fontos emberek biztonsága miatt szükségesek. Itt már biztosak voltunk benne, hogy az Audi A3 kabrió bemutatójával ellentétben, ezúttal nem a miniszterelnök vezeti majd le a szalagról az első autót, ami a sorozatgyártás beindítását szimbolizálja. Nem is tévedtünk, Gyurcsányt hiába kerestük a tömegben. Korábban az SX4-es gyártásának beindításán sem jelent meg, ezt akkor a gyár és a szakszervezet közti konfliktussal magyarázták, amelyben a miniszterelnök inkább a dolgozók pártjára állt. Talán most is ez lehet a helyzet.
Helyette azonban a közönség soraiban egy korábbi miniszterelnököt, Medgyessy Pétert szúrtuk ki. Ezúttal nem mondott semmi tréfásat, – legalábbis mi nem hallottuk – de jelenléte elgondolkodtatott és mindenféle izgalmas és valószínűleg alaptalan elméletet szőttünk a megjelenése köré.
Maga a bemutató egy rövid műsorral kezdődött. Bevalljuk őszintén, mi a Splash-sel kapcsolatban valami vízi cirkuszt vártunk, de a munkaruhába csomagolt táncosok és az olajoshordók heroikus küzdelme is látványos volt. A hordóhajigálás után a derék melósok néhány habszivacs elemből 6,9 másodperc alatt összedobtak egy Splasht, amit borzalmas csikorgás közepette kitoltak a színpadról. A jelenlévő igazi munkások szája széle itt kissé megremegett, talán azt gondolták, nekik is ez lesz a kötelező szintidő.
Ezután következtek a szokásos beszédek, majd a szalagátvágás, amit nem bíztak a véletlenre. Nem adtak fikarcnyi esélyt sem a nemzetiszínű szalagnak, egyszerre öten támadtak rá, arasznyi szabóollóval felfegyverkezve. Az ollósok győztek, néhány másodperc alatt miszlikbe aprították az ellenfelet, és az áldozatból eltettek egy-egy darabot emlékbe.
Kint az udvaron már hűvös halomban álltak az elkészült autók. Ugyanaz a kiskocsi Suzuki, Opel és Vauxhall emblémával, jobbkormányos kivitelben egyaránt. Splashből évente 60 ezer darab gyártását tervezi a Suzuki, amelynek durván egytizede találhat gazdára hazai pályán. A gyár kifejezetten az európai piacot célozta meg az új járgánnyal, a célközönségként pedig a fiatal családokat jelölték meg. Itthon leghamarabb március elejétől kapható majd a Splash, 1,0 , 1,2 literes benzinmotorral és 1,3 literes dízellel. Arra a kérdésre, hogy mennyibe is kerül majd az új Suzuki, a gyár képviselői nem tudtak még válaszolni. Pedig az idő sürget, alig egy hónap és már a boltokban kell lennie az autónak.