Norepang, nem karaoke

Azonnal összekarcolódik az olcsó műanyag
Jót tesz egy vidám szín a belső térnek

Jót tesz egy vidám szín a belső térnek

Jót tesz egy vidám szín a belső térnek


Dél-Koreában élt cimborámtól tudom, mennyire fájó sebet okozott az 1910 és 1945 közötti japán gyarmatosítás. A kegyetlen hódításból a prostituáltnak elhurcolt koreai nők híre jut el legtöbbünkhöz, de betiltották például a helyi férfiak jellegzetes hajviseletét és kötelezővé tették a japán nyelvet.

Nem csoda, hogy az ellentét máig élő és a koreaiaknak a japán szóval mindenhol karaokénak hívott szórakozásra is saját kifejezésük van. Ez a norepang.

Gyártás Indiában

A Hyundainak is az a stratégiai célja, hogy a Toyotát lenyomja, de nemcsak a történelem okán. A VW-konszern is a japán óriás ellen megy, egyszerűen azért, mert jövedelmezőségben, darabszámban és cégértékben is a Toyota a világ legjobbja.

Aranyos, csinos és nem lesz drága

Aranyos, csinos és nem lesz drága

Aranyos, csinos és nem lesz drága


A tervezett koreai előretörés eszköze az Indiában gyártott i10 is. Az Atos Prime utódja egyterűsített városi mini maradt, amilyen a Fiat Panda vagy a Suzuki Wagon R+. Alacsony ára miatt sokszor veszik fiatalok első autóként, de a dráguló üzemanyag és a kedvezőbb károsanyag-kibocsátás a gazdag államokban másokat is a kisautók felé terel.

Magyarok, férfiak és asszonyok!

A kiskocsikkal mindig a nőket kell meghódítani, 60 százalékával az összes Hyundai-modell közül az i10 esetében lesz a legmagasabb a hölgyvásárlók aránya a gyáriak szerint. A maradék 40-ben sokan lesznek olyanok, akik hozzám hasonlóan nem tudják eléggé hátratolni a vezetőülést.

34 éve tart a bácsi és a Fiat 124 hűsége

34 éve tart a bácsi és a Fiat 124 hűsége

34 éve tart a bácsi és a Fiat 124 hűsége


Idős házaspárokra is számítanak vásárlóként, akik biztosan örülni fognak a magas ülésnek, de a jó kilátás és a kényelmes ki-beszállás nemcsak hajlott korban egyszerűsíti le az autókázást városban. Palermóban és környékén, ahol az autót kipróbáltuk, sűrű a közlekedés és direkt jól jött, hogy az i10 magától értetődően csinált mindent.

Miénk a város

Automata váltóval tényleg üdítően egyszerű vele az élet. Kar D-be, gáz és már megyünk is. Összesen két pedálon kell kiigazodni, van három nagy tükör, könnyű a szervokormány, a kocsinak alig kell hely, így máris miénk a város.

A következő oldalon jön egy apró dízelmotor, amely állítólag 4,3 literrel beéri


Lassan, kényelmesen

A helyi közlekedési szokások nehezen fejthetőek meg, de az élelmes helyezkedés segít a túlélésben. Annyi erő akad a motorban, hogy sávváltáshoz meglógjunk a többiektől, az apró kasztnit bárhova beszúrhatjuk, nagyon fekszik neki a nagyvárosi lüktetés.

Városban van elemében

Városban van elemében

Városban van elemében


A négyfokozatú automata erősen fékezi a gyorsulást, de városban 60-70-ig kell eljutni, ami nem gond.

Országúton azonban gyötrelmes a gyorsulás, a motor küzd, dől belőle a zaj, de a sebesség csak nem akar nőni.

Átülve egy kézi váltós i10-be, a kiskocsi megtáltosodott és autópályán vagy országúton sem volt szárnyaszegett. 66 lóerő nem is olyan kevés egy ilyen apró kocsinak.

Dízellel sem lesz drága

Mindennek megvan a helye

Mindennek megvan a helye

Mindennek megvan a helye


Leszámítva a zajos kihúzatásokat, az i10 kényelme meglepően jó. Az ülés elfogadható, a motor sem zajong egyenletes menetben, de a futómű az igazán érdekes.

Szicília ezen részén pont úgy süllyednek be a csatornafedelek, mint itthon és a városokon belül sem sokban különbözik az útminőség a budapestitől, ezért a lágy rugózás kimondottan jól jött.

Tetszett a 75 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotor is, amely eredendően a Kia Picantóból jön, csak itthon nem kapható. Az i10-hez mindenképp lesz, körülbelül 250-300 000 forinttal többért a szintén 1,1 literes benzinesnél.

Még nem tudni, mennyiért, de májusban jön

Még nem tudni, mennyiért, de májusban jön

Még nem tudni, mennyiért, de májusban jön


Ennyit biztosan megér, mert a hosszabb váltóval a benzinesnél csendesebben üzemel és a 153 Nm sokkal jobban meglódítja az autót. A gyári átlagfogyasztás sok jót ígér, 4,3 liter jött ki a szabványos ciklusban.

Négy csillag?

Ideje volt fejleszteni a mikroegyterű biztonságán, mert az Atos Prime-ba még oldallégzsákot sem lehetett kapni. Függönylégzsák még mindig nincs, ami égő mondjuk a Fiat Pandához képest, de itthon ez sajnos nem számít. A Hunyadiak négy NCAP-csillagra számítanak, amit aligha mernének leírni a sajtóanyagban, ha az autó nem hozná stabilan az eredményt a belső törésteszteken.

i10 hazatelefonál

Mi 2,3 millió forintra saccoljuk az árát

Mi 2,3 millió forintra saccoljuk az árát

Mi 2,3 millió forintra saccoljuk az árát


Pénzről sajnos még nem tudunk beszélni. Az i10 árát nyilván a Suzuki Splash és az Opel Agila áraihoz igazítja majd az importőr, de a konkurensek még nem mondtak semmit, nincs mihez árazni.

Ám az olcsó kisautók között szűk a mozgástér, mi nagyjából 2,3 millió forintos alapárra számítunk a 2008 májusi bevezetéskor. Szeptemberben megérkezik majd az i10-be az új fejlesztésű 1,2 literes és 75 lóerős benzines, de magasabb regisztrációs adója miatt aligha lesz népszerű.