A mi Fabiánk különben is 1,4-es dízel, semmi köze vezetési élményben a benzineshez. De egye-fene, nézzünk egy összehasonlítást: régi vs. új (Fabia Combi, természetesen).
Méretek
Bravúros növekedésről nem nagyon beszélhetünk, ugyanis 7, illetve 46 milliméterrel nőtt meg az új kombi az elődhöz képest. 7-et hátra, 46-ot fölfelé. Nem tudom, ezek a számadatok mennyire kifejezőek, a szemléletességért íme:
Maradjunk annyiban, hogy ezek az adatok önmagukban nem mondanak túl sokat. Ha véletlenül elnézzük a keréknyomást, már jobban eltérhet ez a szám. A belső tér kényelmét szerencsére nem ez határozza meg, hanem a szögletesebbre szabott vonalak. Ezáltal nem hajlik rá annyira az utasokra a kocsi oldala, amivel sikerült fokozni a hátul ülők kényelmét.
Első érzésre az új Fabia egy egységgel jobb minőségű, de alapvetően ugyanaz. Úgy érzem, továbbra sem sikerült megtalálni az összhangot az utastérben. A műszerfal fehér, a középkonzol és a rádió zöld és így tovább.
Az ülések variálhatósága is kísértetiesen megegyezik. Ez egyébként első pillanattól kezdve kérdés volt számomra, ugyanis sűrűn kerülünk olyan szituba, ahol a hátsó ülések ledöntésével kell helyet nyerni. A raktér soha nem lesz egyenletes és elég macerás is a fejtámlák ki-be rakodása. Szóval, mint mondtam, az újban ugyanilyen a helyzet. Első pillantásra nagy örömet okozott, hogy a belső tükör már nem torzít, ami a miénknél rendszerint az őrületbe kerget.
Az elején már említettem, hogy a motor összehasonlítása nem helyénvaló, de azt érdemes tudni, hogy az új Fabiánál óriási az eltérés a dízel és a benzines modellek között. Az különbség hét-nyolcszáz ezer forint, felszereltségtől függetlenül (1.4 16V / 86 LE és 1.4 TDI / 80 LE).
A régi Fabia vásárlásakor (2006), mindössze néhány százezer volt a különbség. Az azóta elautózott hatvanezer kilométernek köszönhetően ez is tovább apadt. A többnyire városban használt autó 5,5 litert fogyaszt, ezzel szemben az új benzinesnek 8 litert kellett adagolni 100 km-re.
A két motor közötti további különbség, hogy a háromhengeres dízelünk elképesztően hangos ehhez a benzineshez képest. A benzines egyébként jobban harap, de a kuplung felengedése után 2 másodperccel befullad, a dízel ekkor kezd élni.
További rejtélyes hasonlóságra derül fény a misztikus 2-es számú oldalon
Audio
Az általunk bitorolt kombi 3,3 millió forintba került. Az akció vezérvonala, amelynek keretében sikerült ezt a remek árat elérni, egy Blaupunkt CD-s rádió és a klíma volt. Ezen felül apróságokat rendeltünk az autóhoz. CD-s rádió a tesztautóban is van természetesen, ami ráadásul még MP3-fájlok lejátszására is alkalmas. Érdekes módon ezzel sehol nem büszkélkednek logó formájában.
Ha már az audiocuccok felé vetődtem, érdekes, hogy AUX-csatlakozó is található az új Fabiában. Ez az a fajta dugasz, amibe a Jack-dugót lehet csatlakoztatni. Így se? Akkor fülhallgatózsinór. Képzeljük csak el, milyen praktikus: épp zenét hallgatunk a laptopról, aminek alig hallani a hangját a menetzajtól, de mivel pont van nálunk egy „kétfiús” átjátszókábel, könnyedén csatlakoztathatjuk a kocsi hifijére. Ugye milyen életszerű, mert drót az nem jár hozzá!
Még egy lényeges pont: a korábbi Fabia dudája sem volt túl vagány, de az újé úgy szól, mint egy játékautó a homokozóban. Ha egy vidéki focimeccsről tatunk haza, inkább hagyjuk a többiekre a „tö-tö, tö-tö-tö, tö-tö-tö-tö, Fradi” eljátszását.
A két autóban helyet cserélve (még szerencse, hogy nem csehet herélve) a legnagyobb különbséget a kuplungnál érezni. Korábban soha nem tűnt fel, hogy mennyire fárasztó a dugóban fel-fel engedni a kuplungot. Az újban mintha beesett volna a pedál, ráadásul benzines mivoltának köszönhetően egyből ugrik is. Ami szintén óriási öröm, hogy az ülés alatt lévő kar már nem ütközik bele a jobb lábunkba minden alkalommal. Ugyanott van az ülésállító pöcök, csak szerencsére kisebb lett.
Míg a korábbi modellbe még feláras extraként kellett beruházni egy pohártartóért (ami nálunk kb. 1 hónap után letört), addig az új Fabia ajtajában egy másfél literes palack is vidáman elfér. Éljen a fejlődés!
Videó
Műszaki adatok – Skoda Fabia Combi 1,4 16V | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1390 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 63 [86] / 5000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 132/3800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,7 |
Végsebesség (km/h) | 175 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,3 |
Vegyes (l/100 km) | 6,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 155 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4239/1642/1498 |
Tengelytáv (mm) | 2462 |
Csomagtér / hátsó ülések nélkül | 480 / 1460 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1075 / 515 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 45 |
Gumiméret | 165/70 R14; 185/60 R14; 195/55 R15 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Éljen a fejlődés! |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |