A Daimler kutatói már évek óta alkalmazzák a matematikai modellezést, mert a próbapadi mérések sok időbe és költségbe kerülnek, és a komplex motor-kipufogó rendszer csakis e módszerekkel optimalizálható hatékonyan.
Ezzel a módszerrel tovább csökkenthető a fogyasztás, és betarthatóvá válnak a szigorú emissziós határértékek. A számítástechnikai modellezés és a valóságos kísérletek kombinálásával pedig előbb lehet kiérlelni a fejlesztéseket.
A dízelmotorok esetében különösképp a részecskék és a nitrogén-oxidok kibocsátása van a középpontban. A holnap autójának kipufogójában szűrő és katalizátor is lesz, amelyek kölcsönhatásban lesznek a motor égésfolyamatával: a kipufogó például jelenti a motorelektronikának, hogy eltömődött a szűrő, erre a helyzetre reagálva változnak az üzemi paraméterek.
A szimuláció és a mérés összekapcsolása nyitotta meg a lehetőséget olyan megoldások előtt, mint a Bluetec. Ennek is köszönhető, hogy az Egyesült Államok után már Európában is kaphatóak a Mercedes modelljei ezzel a tisztább dízeltechnikával.