Fél évvel a limuzin után az Audi bemutatta az A4 kombiváltozatát. Az új Avant hozza a már megismert új formát, elölről egy az egyben a szedán, hátul viszont elődjéhez képest lendületesebbnek hat. A C oszlop jobban döntött, így inkább emlékeztet az A6-oséra, mint a korábbi A4-re. Elöl természetesen itt is szerepelnek már a 2011-től kötelező nappali fénynek megfelelő LED-ek.
   
Jelentős növekedésen ment keresztül az A4 Avant. 11,7 centiméterrel hosszabb, mint elődje volt, azaz már több mint 4,7 méteres. Persze nemcsak nagyobb lökhárítókat tervezetek, hanem megnőtt a tengelytávolság is. Az első és hátsó kerekek közötti 2808 milliméter 166-al több mint korábban, ami igencsak jót tesz a hátul utazók kényelmének.

Már hátul is tágas
Széria az automata klíma

Széria az automata klíma

Széria az automata klíma


Persze ha csak az utasok kényelme számítana, akkor elég lenne a limuzin is, de aki kombit vesz az a csomagtartót is szereti használni. Jó hírünk van, az is nőtt közel 50 literrel, most 490 literes, de a hátsó ülések lehajtogatásával közel 1,5 köbméteres tér érhető el. Az A4-hez rendelhető a új Mercedes C kombihoz is elérhető elektromos csomagtérajtó-mozgatás.
 
Öt motorral indul az A4 Avant értékesítése, ezek között két benzines (1,8 és 3,2) és három dízel szerepel (2,0-3,0). A benzinesek közvetlen befecskendezésesek, a dízelek pedig már nem a Volkswagen saját fejlesztésű Pümpe Düse technológiáján alapulnak, hanem common-rail befecskendezésesek.

Íveltebb a C oszlop, mint korábban

Íveltebb a C oszlop, mint korábban

Íveltebb a C oszlop, mint korábban


Az autók alapvetően elsőkerék-hajtással készülnek, de a legerősebb dízelhez és a V6-os benzineshez quattro négykerék-hajtás jár, a kisebbekhez ez feláras. A hagyományos hatfokozatú sebességváltók mellett automata is társítható a motorokhoz, egyes modelleknél ez Tiptronic, máshol fokozatmentes Multitronic.

Először a Genfi Autószalonon láthatja a nagyközönség az új Audi A4 Avantot, amelynek értékesítése a legfontosabb német piacon azonnal meg is kezdődik. Magyarországon nyár elejétől kapható az új modell. 

MOTORVÁLASZTÉK:
 

Benzinesek 1.8 TFSI 3.2 FSI
Max. teljesítmény 160 Le 265 Le
Max. nyomaték 250 Nm 330 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,9 s 6,4 s
Végsebesség 218 km/h 250 km/h

Dízelek 2.0 TDI
2.0 TDI
3.0 TDI
Max. teljesítmény 143 Le 170 Le 240 Le
Max. nyomaték 320 Nm 350Nm 500 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,7 s 8.6 s 6, 3 s
Végsebesség 208 km/h 222 km/h 250 km/h