A látvány a lényeg

Természetesen megint Volvót vesz a Szécsi-család, csak most egy V50-est
Extraként se sajnáljuk a pénzt légzsákokra

Extraként se sajnáljuk a pénzt légzsákokra

Extraként se sajnáljuk a pénzt légzsákokra


Magyarországon az autóvásárlók többsége immunis a biztonsági extrákra. A metálfény fontosabb a függönylégzsáknál, a hátsó motoros ablak és az alufelni messze veri a menetstabilizáló elektronikát.

A biztonság iránti igénytelenség nem márkától függ és még csak a pénztől sem mindig. Az értékesítők hasonló sztorikat mesélnek a sokféle szalonokból a 3 vagy a 4,5 milliós kocsira befizetőkről.

Egyetlen egy esetre nem gondolnak a büszke tulajdonosok. Mi történik akkor, ha az összes csicsa és kényelmi felszerelés helyett néhány pillanatig semmi más nem számít, mint a biztonság? Amikor egy oldal- vagy függönylégzsák többet érne bármilyen benzinutalványnál.

Jobb félni, mint megijedni?

Elsőnek a rendőrök értek a helyszínre, aztán a tűzoltók, akik áramtalanították az autót

Elsőnek a rendőrök értek a helyszínre, aztán a tűzoltók, akik áramtalanították az autót

Elsőnek a rendőrök értek a helyszínre tűzoltók, akik áramtalanították az autót


A biztonsági szint eldől az autó megvásárlásakor. Az autó és a felszereltség kiválasztásán múlhat később az életünk, amin utólag már nem lehet tökéletesíteni. Jobb félni, mint megijedni, ami itt tényleg igaz.

Szécsi Zoltán vízilabdázónál évek óta a biztonság az elsődleges. Pár éve a Renault Mégane is az öt csillag révén került be a családba. „A kereskedésben korrektül elmondták, hogy mennyi idő után milyen hibára számítsak, de a formája tetszett, a biztonsága végképp.” – meséli a kétszeres olimpiai bajnok.

Baleset 140-nél

A két első légzsák nyílt ki

A két első légzsák nyílt ki

A két első légzsák nyílt ki


Utána is egy ötcsillagos kocsi jött, a családi igásló egy most négyéves dízel Avensis kombi, a feleségnek pedig egy S40-es Volvót vásárolt a Szécsi család. Az 1,6-os benzinest választották, mert hosszú utakra ott a Toyota, de a széria hat légzsák és a DSTC menetstabilizáló elektronika mellé megrendelték a nagyszilárdságú oldalüvegeket 85 000 forintért. Még egy Volvo biztonságán is lehet javítani.

Jó egy hónapja a válogatott és az Eger kapusa épp Szolnokra tartott egy mérkőzésre, amikor telefonhívás érte: családja balesetet szenvedett az M3-ason. Felesége körülbelül 130-140-es sebességnél megcsúszott a sztrádán, az autóval lerepültek az útról, nekicsapódtak a partfalnak, majd a zajvédő korlátnak.

Lapozás után kiderül, mit ér a biztonság


Az autó halt meg

Neje mögött ült ötéves kislányuk és hároméves kisfiuk. Egyikük a gyári ülésmagasítóban, másikuk a modern gyermekülésben (Concord Lift Evo), és természetesen mindhárman bekötött övvel utaztak.

Sérülés nélkül szállt ki a család a roncsból

Sérülés nélkül szállt ki a család a roncsból

Sérülés nélkül szállt ki a család a roncsból


A kocsi orrát látva elmondhatjuk: az autó meghalt, hogy ők élhessenek. Egy autó ugyanis attól biztonságos, hogy helyettünk hal meg, nem pedig mi pusztulunk el egy látszólag épen maradt masztodonban.

Horzsolás, véraláfutás: ennyi

A többszöri becsapódás ellenére egyetlen ablak sem tört be, az S40 minden ajtaja nyitható maradt, így nem a tűzoltóknak kellett kivágni a roncsból a hálóőr szeretteit. „Egyetlen kapcsoló sem esett le, a borítóelemek mind a helyükön maradtak. Az autó belsejében a kinyílt légzsákokon kívül semmi nem utal a balesetre” – meséli az Eger klasszisa.

Hogyan törnek?
64 km/órával törik az autókat a frontális tesztben

64 km/órával törik az autókat a frontális tesztben

64 km/órával töri az autókat az EuroNCAP


A különféle modellek laborban végzett ütköztetésének eredményeit megtalálják törésteszt-rovatunkban. Aki örömmel dacol az angol leírással, az a www.euroncap.com oldalon is ellenőrizheti, melyik autótípus milyen eredménnyel zárta a szabványosított európai töréstesztet.

Az itt elért eredmény nem az egyetlen szempontja az életvédelmi képességek megítélésének, de az öt csillag a laborkörülményeken túl is hatékony életvédelmet ígér.

Természetesen megint Volvót vesz a Szécsi-család, csak most egy V50-est

Természetesen megint Volvót vesz a Szécsi-család, csak most egy V50-est

Megint Volvo lesz, csak most egy V50-es


A kapus felesége némi fejfájásra panaszkodott csupán a szörnyű baleset után. Kisfiuk sértetlenül vészelte át a történteket, kislányuk nyakát az öv felhorzsolta illetve a kulcscsontja alatt véraláfutások keletkeztek, de semmi több. Még rákérdezek a bordatörésre, de Szecska felvilágosít: „Azt szépen megakadályozta az överő-határoló.”

Öv, légzsák, biztonságos autó

A modern autók a környezetszennyezésben és elsősorban a biztonságban jobbak sokkal elődeiknél. Erre bárki mondhatja, hogy nincs hárommilliója egy ötcsillagos Kia Cee’dre, de az övhasználat ingyen van és tényleg életmentő. Talán egy kétszeres olimpiai bajnok megtörtént esete ér annyit, mint néhány ittasan vezető vagy öv nélkül tenyésző, agyhalott celeb rossz példája.