Képzeljük el, mire lehet képes az az autó, amely még 105 lóerős motorral is fantasztikus élményt nyújt, ha 500 lóerős motor kerül bele. A Caterham és RS Performance most az aprócska roadsterbe V8-as motort szuszakolt.

A 2,4-es blokk kétféle változata kérhető. Már a szívó kivitel is 380 lóerős, de az igazi állat kompresszorral szellőztetett 500 lovas. Miután a motor csupán 90 kilogramm, és sok elem karbon, illetve kevlár felhasználásával készült, így az autó megőrizte elképesztő tömegét, csak 520 kilogramm. Ezzel pedig közel 1000-es súly/lóerős arányt produkál a Caterham RS, ami jobb, mint a Bugatti Veyroné.

Nem is meglepő, hogy sokkal inkább a gyorsasági motorokkal kel versenyre a gép, mint a hagyományos sportkocsikkal. Kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

V8-as motor az orrában
6 fokozatú szekvenciális váltó és sperdiffi a csomagban

6 fokozatú szekvenciális váltó és sperdiffi a csomagban

6 fokozatú szekvenciális váltó és sperdiffi a csomagban


Szerencsére a tervezők megőrizték a hidegvérüket, és 240 km/óránál megállítja az elektronika az autót. Bár egy szélvédő nélküli járműben már ez is elég ijesztő lehet. Szerencsére az elektronika másban is segít, hiszen kipörgésgátló és menetstabilizáló funkciókat is rejt.

Ha lesz olyan, aki megrendelné az autót, az nemcsak elvetemült sebességőrült, de biztos kőgazdag is egyben, mivel 115 ezer angol fontot (39,5 millió forint) kérnek a Caterham RS-ért. Persze összeségében igen kedvező az ára tekintve, hogy egy Bugatti 1 millió eurótól indul.