Legutóbb, amikor a Lotus egy Opelt kezelésbe vett, abból egy benzinfaló szörnyeteg született. Szemben a 360 lóerős Lotus Omegával ezúttal az alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás volt a cél.

A Lotus és a Continental egy Opel Astrát építettek át, hogy megmutassák az autógyáraknak, miként csökkenthető jelentősen a járművek károsanyag-kibocsátása. Kívül semmi trükk nincs, ha nem lennének a matricák, akár egy sima 1,6-osnak is nézhetnénk.

Belül azonban a Lotus 3 hengeres, 1,5 literes feltöltős motorját találjuk különleges, a Porsche által is használt szelepvezérlési technikával. A motorhoz a befecskendező-rendszert, az elektromos víz- és üzemanyagpumpákat (csak ezek 2 % benzint spórolnak) viszont a Continental szállította, ugyanúgy, mint a váltóba épített kis elektromos motort.

Sima Astra. Vagy nem?
Lotus Omega: 3,6 literes biturbó motorral

Lotus Omega: 3,6 literes biturbó motorral

Lotus Omega: 3,6 literes biturbó motorral


Ebben az összeállításban a létrehozott hibrid Astra 15 százalékkal kevesebb széndioxidot (149 vs. 175 gramm/km) bocsát ki, mintha a gyári 1,8-as benzinmotorral szerelték volna, miközben erősebb annál. A Lotus benzinmotor 160 lóerőt illetve 240 Nm nyomatékot ad le, s ehhez jön még az elektromotor teljesítménye, az 1,8-as Astra viszont „csak” 140 lóerős. De felfoghatjuk úgy is, hogy a fogyasztása a 90 lóerős 1,4-es Astra szintjének felel meg, annál viszont sokkal erősebb.

Várhatóan nem az Opel fog lecsapni a technológiára, hiszen ők már dolgoznak a saját hibrid Astrájukon, de a modellből hamarosan elkészül egy kisköbcentis turbós változat is.

Nem ez az első eset, hogy a Lotus mérnökei áruba bocsátják tudásukat, hiszen nemrég egy komplett elektromos autót fejlesztettek ki. Az APX-et azután sikeresen eladták egy gyártónak.