Csúnyán leszerepelt a Nissan Navara az EuroNCAP töréstesztjén. A pickup egyetlen csillagot sem érdemelt, mivel a szokásos 64 km/órás sebességgel végzett frontális ütközési tesztben a tesztbábuk életveszélyes sérüléseket szereztek. Ilyen mostanában csak az olcsó kínai modelleknél fordult elő.
Frontális ütközésnél csúnyán eldeformálódott az utascella, az ütközés oldalán az alváz összerogyott, ami súlyos
lábsérüléseket okozott a tesztbábunak sípcsont tájékon. A dummy lábfeje a 200 mm-rel hátramozduló pedálsortól sérült meg, de a műszerfal térd és combtájékon is erősebb sérüléseket okozott a vártnál a vezetőnek és utasának egyaránt.
Súlyos erőhatás érte a vezető mellkasát is, de az egyetlen csillagtól az EuroNCAP az életveszélyes fej- és nyaksérülés miatt fosztotta meg a pickupot. Utóbbi az első utast, előbbi a vezetőt érinti.
Ezen sérülések a légzsákok és az övfeszítők nem megfelelő időzítése miatt adódtak, amit a Nissan azóta orvosolt. A gyár közleményben tudatta, hogy a légzsák működésbelépésével kapcsolatos kifogások csak korlátozott darabszámú, 2007. májusa és decembere között gyártott, 2008-as modellévű Navarára érvényesek.
Telefonon megkerestük Mihályi Norbertet, a Nissan hazai PR-menedzserét, aki kérdésünkre a következőt nyilatkozta:
„Az Euro NCAP már tesztelte a módosított szoftverrel is az autót, de az eredményt csak 2008 március második felében tervezik nyilvánosságra hozni. A Nissan házi mérése szerint a Navara, így már háromcsillagos minősítést érdemel.
Ezzel párhuzamosan, 2007. decemberében az összes, 2008-as modellévű Navarára kiterjedő szerviz-kampányt hirdetett meg a Nissan, melynek keretében ingyenesen elvégzik a légzsák-vezérlőegység módosítását.”