Az irodaházak garázsában megállja a helyét
Az irodaházak garázsában megállja a helyét

Az irodaházak garázsában megállja a helyét

Az irodaházak garázsában megállja a helyét


Az Audi nem titkolt célja a BMW 3-as sorozatának megszorongatása volt az A4-gyel. Így a végeredmény egy kívülről vagány, belülről továbbra is elegáns autó lett. Éles versenyhelyzetben mindent meg kell tenni a sikerért. Az A3 tulajokat időközben előléptették a munkahelyükön, tenni kellett valamit, mielőtt elpártolnak a márkától. Az örökifjú agglegények kaptak hát egy A5-öt, a már megállapodottak pedig az új A4-est. Az A3-hoz mereven ragaszkodóknak, illetve az új szereplőknek majd jön előbb-utóbb a faceliftes A3, a Cabrio-n már fellelhető változtatásokkal.

318d, C 200 CDI vagy A4 2.0 TDI?

Sokkal hosszabb lett

Sokkal hosszabb lett

Sokkal hosszabb lett


A Mondeót, illetve a 159-es Alfát most ne kavarjuk ide, a presztízsük fényévnyi távolságra van a fent említett 3 németétől. A Passat sem jöhet szóba, az kb. fényév/2-re van. Szóval visszatérve a három modellre – mindegyiknek megvan a maga egyénisége: a Mercedes a mérhetetlen luxus, ami a futóműre és a belsőtérre egyaránt jellemző. A BMW a tökéletes vezetési élmény, amely mellett eltörpül, hogy éppen mekkora motor van az autóban és hány hátsimogató van az ülésbe szerelve. Az Audira pedig a két versenytárshoz viszonyítva leginkább, az arany középút a jellemző. Nincsenek végletek benne.

Ezen a megítélésen (ami egyébként nem feltétlenül negatív) az A4-essel és az A5-tel jócskán javítottak, az R8-ról nem is beszélve. Az A5 természetesen jóval izgalmasabb modell, de remekül emelték át az izgalmas elemeket a legfontosabb Audiként emlegetett A4-be. Sportos orr-rész, izgalmas vonalak, elegáns belső és kiváló futómű jellemzi az új A4-est!

A legfontosabb

Elegáns belsőtér jellemzi leginkább

Elegáns belsőtér jellemzi leginkább

Elegáns belsőtér jellemzi leginkább


A legfontosabb Audi tituluson felül, a legfontosabb A4-es jelzőt is megkaphatja a nálunk járt tesztautó, igaz Európában nem a négyajtós, hanem a kombi változat kétliteres dízele viszi magasan a prímet. A motoron ráadásul jócskán finomítottak, a ketyegő PD TDI-t közös nyomócsöves CR TDI-re cserélték.

Ennek ellenére nem teljesen meggyőző a teljesítmény, a 143 lóerős TDI nem szakítja szét az aszfaltot, de a lendületes közlekedésre tökéletesen alkalmas. A Föld megmentése érdekében viszont mindent megtettek, így nem maradhatott ki a részecskeszűrő sem és természetesen megfelelnek az EU4 károsanyag-kibocsátási normáknak.

Megnőtt, de nem belül

Centiméterben mérve nem sokat, érzésre nagyot nőtt az autó, ami leginkább a menetdinamikában érezteti hatását. A kényelmes utazásokhoz nagy segítség a tengelytáv megnövelése, mindezek mellett a tempósabb kanyarokban is masszívan állja a sarat. A növekedés sajnos nem volt jó hatással a hátul ülők kényelmére. Ott maradt az A4-re jellemző legendásan kis fejtér.

A második oldalon még többet tudhatunk meg a belső kényelemről!


A tesztfogyasztás városban 8,5 literes átlagon állt. Ez első blikkre sok? Szerintem a városi közlekedés mellett nem. Vegyes fogyasztásban, országúttal kombinálva a gyár által ígért 5,5 nem túl valószínű, de a 6 liter körüli érték elérhető.

Az autó belsejének kényelmére a hátsó fejtéren kívül nem lehet panasz, négy ember számára egy hosszabb utazás sem lesz probléma. Ezen sokat segít az is, hogy a csomagtartóban elfér egy hegymászáshoz szükséges mennyiségű felszerelés is.

A navigáló tekerentyű nem jött be

A navigáló tekerentyű nem jött be

A navigáló tekerentyű nem jött be


A műszerfalon minden picit többnek látszik, mint ami valójában. Ezt úgy kell érteni, hogy a legegyszerűbb hangerő-szabályozótól, a fűtés állításáig, minden csillog-villog, de ettől még ugyanazt tudják, mint egy Skoda Fabia műszerfalán lévő kapcsolók. Ez könnyen átcsaphat parasztvakításba is, de az A4-es esetében szerencsére igényesen van tálalva.

A hifi kezelésére szolgáló gomb (MMI) a gyakorlatban használhatatlan. Többnyire a rádióállomások között léptetne vele az ember, de minden egyes görgetés után egy kattintásra is szükség van. Erre azonban már csak akkor vagyok hajlandó, ha a kijelzőn figyelem az állomásokat. Ezt vezetés közben azonban nagyon veszélyes alkalmazni.

Ennek a kattintós megoldásnak viszont van pozitív vonzata is. Az utolsó 6 állomás jelenik meg a lista tetején, ami nagy segítség. Már szinte csak a havi statisztikák hiányoznak a rendszerből.

Az autó listaára 50 ezer híján 8 millió forint, amiért kapunk egy sportos, izgalmas, elegáns, kiváló futóművel rendelkező új A4-est. Azért persze akinek inkább a 3-as BMW kell, azt is nagyon meg tudom érteni. MOTORADATOK Hengerek / szelepek száma 4/16 Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 105(143)/4200 Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/1750-2500 MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,4 Végsebesség (km/h) 215 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 7,5 Lakott területen kívül (l/100 km) 4,3 Vegyes (l/100 km) 5,5 CO2 kibocsátás (g/km) 144 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4703/1826/1427 Tengelytáv (mm) 2808 Csomagtér (liter) 480 Menetkész tömeg 1460 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 70 Gumiméret 205/60 R 16 92W ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár (forint) 7 950 200 Konkurensek (forint) BMW 318d – 7 795 000
Mercedes-Benz C 200 CDi – 8 590 000 Tesztelt autó ára (forint) 8 500 000 A szériafelszereltség fontosabb tételei Állítható kormányoszlop, Biztonsági fejvédelmi rendszer, Bőr váltókar, és -gomb, Dinamikus futómű, Elektromechnaikus parkolófékrendszer, Függönylégzsák elöl/hátul… ÉRTÉKELÉS a vezess.hu véleménye Sportos orr-rész, izgalmas vonalak, elegáns belső és kiváló futómű jellemzi az új A4-est! Pontszám (max. 10) 8,5 pont