Remekül teljesített a Citroën új autója az Euro NCAP töréstesztjén. A C5-ösben biztonságban vannak az emberek. A félátfedéses, frontális ütközést szimuláló kísérletnél a C5-ös utascellája stabil maradt. A bábukon csak jó és megfelelő terhelési értéket mértek, még közepes sem volt. Nem veszélyeztette a műszerfal a vezető térdeit, mert térdlégzsák is szerepel az autó repertoárja között.
Külön dicséret járt a Citroënnek a jobb oldali légzsák kialakítása miatt, mert az is megvédte a próbabábuk lábait a sérülésektől. A frontális teszten 15 pontot szerzett az autó és maximális pontszámmal (16) zárta az oldalsó nagytömeges és oszlopos ütközési tesztet a C5. Így aztán simán megkapta a biztonsági szakértőktől az ötcsillagos minősítést, miután a biztonsági öv használatára figyelmezető jelzésért is ment a 2 pluszpont.
Jól szerepelt a gyerekek biztonságát vizsgáló teszteken is a 2008-as C5. Míg az előző C5 csak három, az új már négy csillagot szerzett itt az ötből. A levonás azért járt, mert a jobb oldali légzsák kikapcsolható, de a vezető nem kap egyértelmű értesítést a légzsák állapotáról, ahogy a hátsó üléseken az ISOFIX csatlakozók jelölése sem tökéletes. Megdicsérték viszont a Citroënt azért, mert a bekapcsolt légzsák melletti gyermekülés használatának veszélyeire jól felhívják a figyelmet.
Nem tudjuk egyértelműen megítélni a C5 gyalogosokkal szembeni „teljesítményét”, mert az Euro NCAP megfogalmazása nem épp egyértelmű. A C5 nem érdemelt pontot a lökhárító első éle miatt, ami nem ismer kegyelmet a felnőtt gyalogos lábával szemben. A motorház éle szintén veszélyes, a gyalogos fejének okozhat sérülést. Ennek ellenére a lökhárító maximumpontot kapott – mondják. Mindenesetre két csillagot gyűjtött a gyalogosteszten a kocsi.