Tavaly 1104-en veszítették életüket közlekedési balesetben hazánkban a KSH adatai szerint. A halálesetek hátterében leggyakrabban még mindig a gyorshajtás áll, de 14 százalékban játszik közre valamilyen
Kiszűrnék a drogosokat is
Gyerekülésben a helyük

Gyerekülésben a helyük

Gyerekülésben a helyük


formában az alkohol is. Szomorú, hogy a halálos balesetek 75 százalékánál nincs is használatban a biztonsági öv, esélyt sem adnak maguknak a túlélésre.

Budapest közel 8 százalékkal részesedik a hazai közlekedési halálesetekből, veszélyes helyzetekbe naponta többször is belebonyolódhat az ember, elég ha rosszkor van rossz helyen. De mi számít rossz helynek, és melyek Budapest legveszélyesebb útvonalai? Erről Szécsi Tiborral a BRFK Forgalomszervezési és Megelőzési Osztályának vezetőjével beszélgettünk.

Budapest veszélyes

A közlekedésrendészet minden évben statisztikát készít a legveszélyesebb útvonalakról, amelyek a személyi

Sok a gyorshajtó

Sok a gyorshajtó

Sok a gyorshajtó


sérüléssel járó balesetek alapján kerülnek besorolásra. A harmadik oldalon lévő táblázatból kiderül, hogy autós szemmel nem a „nyócker” a legrosszabb, a XIII. annál inkább. Persze, hogy a Váci út.

Aki kicsit is képben van a budapesti közlekedést illetően, az sejtheti miért. A Váci úton a nap bármely szakaszában láthatunk egymással versengő vezetőket, száguldozó vagy „egykerekező” motorosokat, ha engedi az időjárás, ha nem. Ez az út lett az illegális gyorsulások találkozóhelye is, amit a rendőrség többször is próbált megakadályozni a múlt évben.
 
Péntek esténként rendszeres razziák voltak a gyülekező helyeken, kivonultak mérni a gyorshajtókat, akár két autóval is egyszerre. Két traffipaxra még a dörzsöltebb vezetők sem számítottak, így Szécsi szerint nem egy olyan eset volt, amikor a száguldozók a második radarba nagyobb sebességgel futottak bele, miután az első villanáson kellően

Elszédült a villamos

Elszédült a villamos

Elszédült a villamos


felhergelték magukat.

A rend őreivel kézen fogva többször a Nemzeti Közlekedési Hatóság emberei is felbukkantak, akik az illegális gyorsulók közül jó párat soron kívüli műszaki vizsgára rendeltek a Mozaik utcába. Mindezek ellenére tavaly a Váci úton történt a legtöbb baleset Budapesten, ez volt a legveszélyesebb út a fővárosban. Halálos kimenetelű ütközés itt „csak” 1 esetben történt, de ebben a kategóriában nem a Váci út vezet.

A III. kerületi Szentendrei úton tavaly ketten vesztették életüket, és a Váci út után itt sérültek meg a legtöbben. Ugyanennyien haltak meg a Pesti úton (XVII. ker.), az Árpád úton (IV. ker.) és az Üllői úton is. Ezekben az utakban az a közös, hogy általában a 60-70 km/órás sebesség is megengedett, amit rendszeresen túllépnek az erre közlekedők.

A következő oldalon kiderül az autós után ki a legveszélyesebb az utakon


A gyalogos ötször veszélyesebb a motorosnál

Nem árt óvatosan közelíteni a gyalogosokat Budapesten, mert a statisztika szerint ők számítanak az autósok után a

Túl sok a haláleset

Túl sok a haláleset

Túl sok a haláleset


legveszélyesebb elemnek. A tavalyi 3952 balesetből 670-et okoztak járókelők a fővárosban. Lelépnek az autók elé, piroson kelnek át, vagy egyszerűen tilos és váratlan helyeken kerülnek az úttestre. Őket ráadásul lehetetlen megrendszabályozni.

Nem könnyű eljárni a motorosakkal szemben sem. Az évről évre népesebb motoros társadalom egyre nagyobb számban szolgáltat csúnyán szétroncsolódott hullákat a statisztikáknak, mivel sokan közülük ész nélkül száguldoznak a felelőtlenül megvásárolt sportmotorokon. A chopperesek ilyen szempontból szinte teljesen veszélytelenek.

A legtöbb motoros haláleset tél végén, tavasszal történik, amikor több hónap kihagyás után újra nyeregbe pattannak az önjelölt motorversenyzők.

Zéro tolerancia van

Zéro tolerancia van

Zéro tolerancia van


Próbálkoznak az ittas vezetők is    

Az utóbbi hetekben a zéró tolerancia jegyében országosan 878 személy vezetői engedélyét vonták be a helyszínen. Tavaly 150 esetben okozott az alkohol tragédiát, ebből a fővárosra négy eset jutott. További 194 esetben viszont könnyű vagy súlyos sérülés volt az eredménye az italozásnak.

A balesetben lefülelt ittas vezetők sokszor megpróbálják elhitetni a helyszínelőkkel, hogy csak az ütközés/gázolás okozta ijedtség miatt gurítottak le egy pohárral a helyszínen. Ilyen esetekben két vérvétel is vár az illetőre, amiből jó eséllyel megállapítható, hogy mikor kezdődött pontosan az italozás. A vizsgálat díja a vezetőt terheli.

Kiszűrnék a drogosokat is

Kiszűrnék a drogosokat is

Kiszűrnék a drogosokat is


Mások élete a tét

A héten újabb zéró tolerancia kampányt hirdetett a rendőrség. Mostantól az ittas vezetők mellett a drogos sofőrök kiszűrésére is koncentrálnak majd az igazoltató rendőrök, így a korábbiaknál gyakoribb ellenőrzésekre lehet számítani az éjszakai szórakozóhelyek közelében. Gondolkodjunk, mielőtt autóba ülünk. Ha a saját életünket nem féltjük, legyünk tekintettel másokra. A balesetben elhunytak fele vétlen áldozat. 
 
Az utolsó oldalon Budapest legveszélyesebb útjai


Budapest legveszélyesebb útvonalai 2007-ben:
Útvonalak Balesetszám Halálos
XIII. ker Váci út 59 1
III. ker Szentendrei út 49 2
XVII. ker Pesti út 41 2
IV. ker Árpád út 40 2
III. ker Bécsi út 40 0
IX. ker Soroksári út 35 1
IX. ker Üllői út 29 2
XVII. ker Ferihegyi út 28 0
XIV. ker Hungária krt. 27 0
VIII. ker Kőbányai út 18 0
IV. ker Váci út 17 0
X. ker Keresztúri út 15 0
IX. ker Könyves Kálmán krt. 14 0
X. ker Gyömrői út 11 1