Nemrég a Volkswagen kitalálta, hogy az összes leányvállalata egy helyen mutatja be újdonságait, áldjuk őket érte. Frankfurtban egy kézilabdacsarnokban voltunk, de Genfben is egy szabad szemmel jól látható összegért béreltek helyszínt.
Vezető ötletek
A galaktikus épület címével egyik navigációs kütyünk sem tudott mit kezdeni. Az alapos német szervezésnek köszönhetően táblák vezettek a Driving Ideas (kb. vezető ötletek) nevű rendezvényhez, ami azért is jól jött, mert késve érkeztünk Genfbe. Az easyjet 40 percet örökre elvett az életünkből.
Érkezés után egy úr eligazít a parkolással, a MÁV-nál kocsirendezőnek hívnák. A meghívót valamilyen nyakba akasztós jegyre kell cserélni, ezért egy akkreditációs pulthoz lépünk. Itt magunk vagyunk, de a ruhatáros hölgy igyekszik segíteni, csak azzal lepjük meg, hogy fotózni akarunk. A kollégáim nyakából logó szerkót látva ez nem érhette váratlanul.
Gyári vagy privát induló?
Elsőre ez a bájos és kedves teremtés azzal lepett meg bennünket, hogy kizárólag a „gyári fotósoknak” szabad fényképeznie.
Ergo nekünk nem? Megbeszéltük vele, hogy ez aligha érdeke az őt fizető autógyárnak, sem pedig a minket fizető kiadónak, megegyeztünk abban, hogy rosszul tudja.
Bezsilipelés után egy óriási terem sarkaiban megtaláltuk a VW-konszern új autóit, illetve csak a legfontosabbakat. A Volkswagennél például nem találkoztunk a dízel- és villanymotoros hibrid Golffal, amely 3,4 litert fogyaszt a szabványos mérési ciklusban.
Ott volt viszont egy sportos kupé, fehérben. Az első, 34 évvel ezelőtt bemutatott Sciroccót Giorgio Giugiaro tervezte, aki többek között az első Golfot és a Fiat Puntót is rajzolta. Az újnak a nevén kívül semmi köze hozzá, nem retroautóról van szó, hanem az 1988 és 1995 között gyártott Corrado örököséről.
Scirocco, de nem retro
Úgy tudni, hogy a Sciroccót visszaintette némi átdolgozásra a Volkswagen vezetése. Ha így volt, jól tették, mert ritka jó lett a kiállása. Nem hosszú (a Golfra épül), de a Passatnál szélesebb, ami használ az arányainak.
Martin Winterkorn, aki a konszern igazgatótanácsának elnöke és a budapesti Műegyetem tiszteletbeli professzora, arról beszélt, hogy a Scirocco egy elérhető álomautó. A megfizethetőt persze nyugat-európai bukszával értette.
A Sciroccóba beülni olyan érzés, mintha befalaztak volna. Nagyon magasra húzták az övvonalát, szűkek azt üvegfelületek, mert többek között ettől lesz dinamikus az autó. Mind a négy utasnak sportülés jut, a hátul is sok hellyel.
A be- és kimászáshoz egy kapcsolóval mozgatható a vezetőülés, amire a kocsi mellé telepített hosztesz hívja fel a figyelmemet, látva a fejlett mozgáskultúrámat. Tornából tényleg bukásra álltam fél évig a 64 ütemű gyakorlat miatt, amihez szellemileg nem tudtam felnőni.
Környezetvédelem mindenfelől
A turbós motorokból 122-200 lóerő jön ki. A legkisebb az 1,4 TSI, felette 160 lóerővel az 1,8 TFSI, aztán a Golf GTI kétliterese jön. Egyetlen dízel van a kupéhoz, a 2,0 TDI. A váltók közül a hétfokozatú DSG a legérdekesebb.
A szalon előestéjén a VW-konszern minden márkája kidomborította a maga környezetbarát oldalát. A vendégeket BlueMotion dízel Golfok és Passatok hozták-vitték a fogadásra. A Skoda Greenline Fabiákat dobott be ugyanerre a feladatra, szintén dízelmotorral. Az Audit hosszított A8 TDI limuzinok képviselték, amelyek üzemanyagát a Shell-lel közösen földgázból állítják elő.
Spórol a Superb
Az új Superbből is láttuk a Greenline-kivitelt, amelynek ugyanúgy nincs hatfokozatú váltója, mint a hasonló módosításokkal takarékosabbá tett Passat BlueMotionnek.
Az óriás Skodában továbbra is elkápráztató az irdatlan nagy hátsó lábtér. Viszont az első üléstámlán át nem lehetett ajtót nyitni a műszerfal felé, hogy feltett-kinyújtott lábbal pöffeszkedhessen a jobb hátsó utas, ami az elődben akkora szám volt.
Két lépésnyire a Skodától jégbe hűtött sörök figyeltek. Számunkra az este egyik fölfedezése a citromos Beck’s volt, amely üdítőnek kortyolva igen jól esett, csak ne sörnek igyuk!
Az összes VW termék egy videón: