Mi nem stimmel?
Az első körünk után a mindenki által jól ismert édességreklám jutott eszembe, amelyben a termék esztétikai értéke fordítottam arányos az élvezeti értékével. Igen, ronda, de finom. Azaz nem egy Mondeo, de nagyon-nagyon jó vezetni.
Ha részletenként nézzük, semmi baj vele, azonban együtt valami hiányzik. A mai napig csak találgatok, mivel lehetne megszépíteni. Elöl semmi baj vele, ugyanolyan, mint a nem szedán változat. Talán a hátsó lámpája? Vagy az arányok? Nem tudom, de kár érte.
Miért kellett szedán is?
Ha az ember túljut ezen, akkor már könnyű észrevenni a pozitívumait is. Én ekkora csomagtartót személyautóban még életemben nem láttam. Sokan tették fel a kérdést, hogy vajon miért készült ez az SX4 változat. Szerintem egyértelműen ezért: 270 liter vagy 515 liter.
Nem mindegy mennyi fér egy olyan autóba, amit valószínűleg családi használatra vásárolnak. Erre pedig kiválóan alkalmas, ha apu nem akar Daciát (Logan), vagy franciát (Thalia), de szeretne 107 lovat, és 1.6-os motort.
Persze ott van még a Linea, ami ugyan 1.4-es, de 120 lóerős, viszont nem a „mi autónk”. Nem vicc: András kollégának, és jómagamnak is szerencsém volt idősebb Swift tulajokhoz, akik érdeklődve nézegették a tesztautót, bizalmasan elárulva, hogy régi Suzukijukat szeretnék egy ilyenre cserélni.
Ettől függetlenül továbbra is kicsit sokallom az öszeget, amit elkérnek érte, hiszen a régebbi Suzuki modellek erőssége éppen az alacsonyabb árfekvés volt. A tesztautónk alaphangon 4.090.000 Ft, ennyi pénzért vannak még lehetőségek ebben a kategóriában.
Aki nem kattint a második oldalra, annak az autója büntetésből átváltozik SX4 Szedánra!
Kény-elemek
A kormányra odabiggyesztettek pár gombot, tehát multi, a középső panel felé tették az információs kijelzőt, ahonnan leolvashatunk mindenféle fontos infót, pl. az időt, és a fogyasztást is.
Az ülés egyszerű, de kényelmes, nem is túl puha, nem is túl kemény, és a hátsó sort picive megemelték, hogy az ott utazók jobban kilássanak. Az itókáknak is van hely bőven, elöl kettő, amelyek palackot, vagy kisebb poharat is megtartanak, hátul pedig egy darab nagyobb hely akárminek, pl. a nálunk nagysikerű répalének.
Ha ez nem lenne elég, akkor az ajtókba (mind a négybe) is tettek palacktartót, hátha nagyon-nagyon szomjas fajták vagyunk. A kézifék két oldalára szerkesztettek két gombot, ezekkel fűthetjük be az üléseket a sofőr, és az anyós alatt. Apropó fűtés: nem lacafacáznak, első fokozatra kapcsolva is percek alatt elfelejtjük, hogy az üvegen túl még tél van.
Biztonság
Erre is gondoltak a tervezők, a passzív állítólag megnyugtató, az aktív pedig a hatékony jelzőt kapta a katalógusban. Kapunk vezető- és utasoldali légzsákokat, kipörgésgátlót, ABS-t, és EBD-t.
Egy tágas, kényelmes autó az SX4 Sedan, aki első látásra fanyalgott, könnyen meggyőzhető volt egy próbakörrel. Nagyon jó vezetni, meglepően fürge a termetéhez képest, pontos a váltója, a fogyasztása pedig masszívan beállt 7,7-re ami nagyon szimpatikus volt.
Családi autónak megfelelő, de hiába a szinte egyedülálló 1.6-os motor, én kicsit sokallom az árát. Legalábbis ilyen hátsóval.
Műszaki adatok – Suzuki SX4 Sedan |
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1586 |
Furat x löket (mm) | 78 X 83 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 79(107)/5600 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 145/4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,7 |
Végsebesség (km/h) | 180 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,8 |
Vegyes (l/100 km) | 6,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 165 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4490/1730/1545 |
Tengelytáv (mm) | 2500 |
Csomagtér (liter) | 515 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 0/0 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 195/65 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 090 000 Ft |
Konkurensek (forint) | Renault Mégane 1.4 Expression – 4 075 000 Ft Fiat Linea 1.4 Dynamic – 3 290 000 Ft Skoda Fabia 1.4 Ambiente – 3 179 000 Ft |
Tesztelt autó ára (forint) | – |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | vezető- és utasoldali légzsák, első oldallégszák, ABS, 4 elektromos ablak |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Kiváló családi autó lehetne, csak olcsóbban és formásabban. |
Pontszám (max. 10) | 6,5 pont |