Kényelmeseknek
Tegnap este a késő este induló és ehhez még el is késő repülőjárat ellenére elcsíptük a Volkswagen-rendezvényt. A vendégeket már szállították haza a szintetikus üzemanyaggal hajtott Audi A8 GTL-ek, de mit sem törődve ezzel, belopóztunk a munkások között, felmarkoltunk egy behűtött citromos sört és kattintottunk pár képet két brutális példányról.
Előtte átverekedtük magunkat egy csomó BlueMotion és Greenline-modellen, hogy meglássuk azt, aminek semmi köze a környezetvédelemhez, viszont brutális és gyönyörű”. A világ legexkluzívabb kupéja” – csak így jellemzi az angol luxusautókat gyártó cég a vadiúj Bentley Brooklandset.
A majdnem 5,5 méter (5411 mm) hosszú kétajtósból összesen 550 darabot fognak gyártani, még jó, hogy nem többet, különben bajban lennének a sarkvidéki pingvinek. A Brooklandset ugyanis az eddig legbrutálisabb Bentley-motor hajtja, amely ontja magából a káros anyagot. Kilométerenként egy font CO2 jön ki belőle.
A megalomán luxuskupét egy 6,7 literes, duplaturbós motor ráncigálja 530 lóerővel és őrületes 1040 newtonméteres nyomatékkal.
Szupersportautós gyorsulásról viszont szó sem lehet, mivel a világ legtágasabb kupéja 2,7 tonnát nyom. Így 5,3 másodperc kell 100-ig, viszont onnan feltehetőleg erőlködés nélkül gyorsulhatunk a végsebességig, amit 296 km/órában ad meg a gyár.
A kizárólag a legnemesebb bőröket és faanyagokat tartalmazó Bentley nem épp gazdaságos, gyári városi fogyasztását 28,8 literben határozta meg a gyártó. Vegyes használatban is alig fogyaszt 20 liternél kevesebbet, és a szén-dioxid-kibocsátás ilyenkor is legalább 465g/km. Mindenek ellenére nem hisszük, hogy sokáig fogja keresgélni gazdáit a készülő 550 példány.
Sportosaknak
A Bentley mellett matchboxnak tűnik csak az új Lamborghini Gallardo LP560-4.
Minden idők legsikeresebb Lamborghini-modellje, a Gallardo is kapott némi vérfrissítést. Egy teljesen új, V10-es motor hajtja a kis Lambót, ami 40 lóerővel erősebb a korábbi Gallardónál.
A közvetlen befecskendezésű 5,2 literes benzinmotorral 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 11,8 alatt már a 200 km/órás sebességet is eléri. Végsebességben odaveri a Bentley-t, itt 325-nél ér véget a móka, bár az már inkább félelmetes lehet, mint vicces.
A sportautó 20 kilót fogyott mostanra, mindössze 1410 kilogrammot nyom a mérlegen. Persze ezzel sem leszünk a zöldek kedvencei, városban ez is beveri a 21 litert, és átlagosan 351 gramm káros anyagot ereget a levegőbe kilométerenként.
Teljesen új az automatizált e-gear-váltó is, ami „Corsa” üzemmódban 40 százalékkal gyorsabban kapcsol, mint korábban. A versenypályára való beállítás mellett négy másikból is lehet szemezgetni, van például automata üzemmód is, ha belefáradtunk volna a rohanásba.