Csoki, bicska, tehén, kolomp, zöld fű meg hegy. Ez eszünkbe jut Svájcról, de az autó nem. Abban az országban az autóversenyzés is tiltott dolog és csak a gonoszok járnak környezetkárosító dízel autóval.

Mégis van egy világhíres autókiállításuk, nem véletlen, hogy idén már 78. alkalommal rendezték meg a Genfi Autószalont. Svájcban van igény az autókra, ráadásul a luxusmárkáknak és a sportautós gyáraknak ez az apró ország az egyik legfontosabb piacuk Európában.

Egy új Bugatti variáns Genfben
Van igény a drága autókra

Van igény a drága autókra

Van igény a drága autókra


Tavaly hatan döntöttek úgy, hogy nem élhetnek Bugatti Veyron nélkül, ami jól jelzi, milyen is az életszínvonal odaát. Európában sehol nem fogyott ennyi az adók nélkül 1 millió euróba kerülő járgányból. De megy ott minden, ami drága. Kelendő a Ferrari (267 db), a Maserati (314), az Aston Martin (240), a Bentley (212), de a Lamborghini (66) is.

A 7,55 millió lakosból azért ott sem vesz mindenki Ferrarit. Tavaly 284 ezer új autót adtak el az alpesi országban, nálunk 178 ezer jutott 10 millió magyarra.

Míg nálunk a kis- és alsó középkategóriás autók mennek, ott egy kategóriával nagyobbakra van igény. Svájcban az elsőszámú márka a Volkswagen, amely közel 31 ezer autót adott el tavaly, megelőzve az Opelt (20 500 db) és a Toyotát (17 ezer). A kedvenc autójuk a Golf, amiből közel 9000 fogyott , 1500-zal több mint a BMW 3-asból.