Mi sem jelzi jobban a General Motors eltökéltségét a zöld irányba, hogy a cég elnöke, Rick Wagoner átjött Európába, hogy beszámoljon a cég új, második generációs hibrid rendszeréről. Ebben litiumionosra cserélik a nikkem-metál hibrid akkumulátort, az új negyedével kisebb helyet foglal, viszont háromszor olyan erőssé teszi az új rendszert, mint amit levált.
Új a villanymotor is, így a hagyományos üzemű változatokhoz képest már 20 százalék üzemanyag megspórolható, és a korábbiaknál nagyobb hatótávolság érhető el. Először az Egyesült Államokban, 2010-ben kerül szériaautóba a GM új hibrid technikája, majd folyamatosan terjesztik ki az egész világra és a többi márkára. Már eleinte évi 100 ezer darab eladása a cél.
A világ legnagyobb autógyártójának jelenlegi hibridje elsőként a 2006-os Saturn Vue Green Line szabadidő-autóban volt kapható. Az új technikát Genfben a szalon legjobb koncepciójának megválasztott Saab 9-X Biohybridben prezentálták.