Spórolós élmény

Feljavított aerodinamikával
Dieter Zetsche, a Merci elnöke mutatta be

Dieter Zetsche, a Merci elnöke mutatta be

Dieter Zetsche, a Merci elnöke mutatta be


Aki nem tudja, mi is az BMW, valamiféle alternatív autógyártónak hinné. A német cég ugyanis a legnagyobb zöld flottával érkezett a Genfi Autószalonra. Két emeleten sorakoznak az EfficientDynamics-technikával működő modellek, amelyek mindegyike a kategóriája legalacsonyabb fogyasztásával bír, így CO2-kibocsátásuk is visszafogott és a legfőbb: mindegyik alapáron tudja ezt.

A középpontban viszont a hibridmotoros X5-ös áll, amely a cég középtávú stratégiáját képviseli. Rövidtávon az EfficientDynamics, hosszabb távon pedig a hidrogén jelenti a BMW jövőjét.

A helyszínen megtudtuk, hogy tavaly 450 ezer EfficientDynamics-modellt adott el a BMW, ám 2008-ban 700 ezer a cél. Ha ez sikerül, akkor 150 millió liter üzemanyagot tudnak megspórolni, ami Genf négyéves energiafelhasználását fedezné.

Csillagos autók

Feljavított aerodinamikával

Feljavított aerodinamikával

Feljavított aerodinamikával


Pár lépésre a bajorok főhadiszállásától, máris a konkurenciánál találjuk magunkat. A Mercedesnél két jövőidéző modell áll a középpontban. Továbbra sem széria a GLK, az immár harmadik tanulmányba hibrid motort tettek. A Vision GLK Bluetec Hybrid négyhengeres dízel-elektromos hibridmotorja 224 lóerőt présel ki magából, és 100 kilométerenként mindössze 5,9 litert fogyaszt. A hibrid GLK a szabadidő-autók között kimondottan kevés, 157 g/km szén-dioxidot pöfög ki, kipufogógázai megfelelnek az Euro 6-os kritériumoknak.

Ebben persze benne van az is, hogy álló helyzetben, mondjuk piros lámpánál lekapcsol a belső égésű motor. A fékezéseknél generátorként működő egység gyorsítás esetén pedig hozzáadja a maga részét a lítium-ion akkumulátorban tárolt energiából.

Zöld helyett fehérbe borult a BMW

Zöld helyett fehérbe borult a BMW

Zöld helyett fehérbe borult a BMW


Mellette van amolyan normális autó is, a C-osztály Blue Efficiency, amely többféle változatban is elkészült, és hamarosan kapható is lesz.

Az alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás eléréséhez nemcsak a motort bütykölték meg Stuttgartban. A Michelintől könnyebb, kisebb súrlódású gumikat szereztek be, és a légellenálláson is javítottak a padlólemez és a hűtőrács átalakításával, valamint a felfüggesztés alacsonyabbra vételével. De a hosszabb váltófokozatok és a csökkentett tömegű szélvédő is segít. A C 200 CDI-re illetve a C 180 kompresszorra épülő Blue Efficiency-modellek 12 százalékkal fogyasztanak kevesebbet, mint hagyományos társaik.